مستندی که تکان دهنده نبود!

در وبلاگ ها- مستند اخیر کامران نجف زاده درباره سفر ریاست محترم جمهوری به نیویورک، نسبت به مستندهای قبلی این خبرنگار جنجالی، بازتاب بسیار کم تری در وبلاگستان فارسی داشت.

کامران نجف زاده که در میان خبرنگاران واحد مرکزی خبر به یک خبرنگار جنجالی، رک گو و خودمانی معروف شده است چندیست از کشورمان دور شده و در لبنان مشغول مخابره خبر است. اما برای سفر اخیر ریاست جمهوری به نیویورک، به قصد ساخت یک مستند رییس جمهوری را همراهی کرد.
این مستند که در روز سه شنبه اول آبان از شبکه اول سیما بعد از بخش خبری ساعت 21 پخش شد، نسبت به گزارش ها و مستندهای قبلی این خبرنگار بازتابی بسیار کم رنگ تر در دنیای وبلاگستان فارسی داشت.
جبهه گیری درباره این مستند عمدتا در دو محور قرار می گیرد و عده ای این مستند را یک مستند نسبتا خوب و قابل توجه و عده ای دیگر این مستند را یک مستند صرفا تبلیغاتی و برای جهت دادن به افکار عمومی می دانند.
نگاه یک طرفه کامران نجف زاده به مشکلات داخلی امریکا و عدم توجه به نقاط مثبت این جامعه باعث شده است که خیلی ها این مستند را یک مستند غیرواقعی بدانند و آن را یک سفارش بشمارند.
البته نشان دادن گوشه های جالب از زندگی ایرانیان مقیم امریکا و حاشیه های نسبتا دیدنی از سفر دکتر احمدی نژاد به نیویورک خود یکی از نقاط قوت این مجموعه بود، اما تمام این نقاط قوت نتوانست حرف جدیدی را از محمود احمدی نژاد به ملت ما برساند. نوشته فاطمه جناب اصفهانی در وبلاگ مردم معمولی که در زمره معتدل ترین نظرات قرار دارد حاکی از این نارضایتی است.
هم چنین سعی در استفاده از تضادها و نشان دادن تقابل ها نتوانسته خوب از آب دربیاید و فقط بیش تر به یک معجون به هم نخورده می ماند. مانند تقابل با کودکی دورگه به نام کریستوفر که نجف زاده ادعا می کند فاصله میان او و کریستوفر به اندازه یک کله پاچه است! نویسنده وبلاگ حکومت نظامی2 این عقیده را دارد.
مشکل دیگر آن است که در این مستند به نظر می رسد نجف زاده خیلی موضوعات را در ذهن می پروراند، اما نتوانسته تمام آن ها را به طور مشخص و شسته رفته ای نمایش دهد و به هر کدام از آن ها ناخنکی زده است و این باعث شده است که بیننده پس از دیدن این مستند، هیچ برداشتی از آن نکند.
به هر حال در کل مستند کامران نجف زاده، یک مجموعه دیدنی است. اما موضوعی که بعضی از وبلاگ نویسان مانند علی زادمهر در وبلاگ وب نویس به آن اشاره می کنند این است که چرا افرادی مانند نجف زاده، مستندی از مشکلات داخلی کشور خودمان نمی سازند و بعضا این نظر وجود دارد که نگاه به بیرون باعث شده است که توجه به درون کم شود.
در تهیه این گزارش از موتور جست و جوی گوگل و واژه های کلیدی «مستند کامران نجف زاده، کامران نجف زاده، مستند احمدی نژاد و احمدی نژاد و نیویورک» استفاده شده است.
برای دیدن این مستند می توانید آن را با حجم 54 مگابایت از اینجا دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول