رابطه ایکنا با وبلاگ رئیس جمهوری!

در وبلاگ ها- سرویس «وبلاگ و IT» خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) در تازه ترین خبر خود با یک گزارش نسبتا پراکنده، به موضوع عدم به روز رسانی وبلاگ ریاست جمهوری پرداخت. اما به راستی این موضوع تا چه حد به خبرگزاری قرآنی ایران مرتبط است؟

در این گزارش که به وسیله «الهه شمس» تهیه و تنظیم شده است در ابتدا از اهمیت وبلاگ به عنوان یک امر ضروری برای سیاستمداران به منظور ارتباط بیش تر با مردم بیان شده است و سپس درباره وبلاگ «یادداشت های شخصی محمود احمدی نژاد» سخن به میان آمده و پس از آوردن نامنظم قسمتی از چند پست این وبلاگ، در انتها از به روز نشدن آن گلایه شده است.
آن چیز که همه اساتید ارتباطات بر آن صحه می گذارند آن است که «وبلاگ» یک رسانه کاملا شخصی است که این روزها بسیار نفوذ پیدا کرده و از خبرگزاری ها و رسانه های دیداری و شنیداری پیشی گرفته است. با این فرض و با علم به این موضوع که وبلاگ «یادداشت های شخصی محمود احمدی نژاد» یک وبلاگ شخصی است، چه حقی برای یک خبرگزاری می توان قائل شد که نسبت به به روز رسانی یا عدم به روز رسانی آن اعتراض کند؟
آیا ایکنا به عدم به روز رسانی هزاران هزار وبلاگ معطل در وبلاگستان فارسی توجهی می کند؟ وبلاگ یک امر شخصی است و ممکن است محمود احمدی نژاد هم همانند هزاران هزار وبلاگ نویس دیگر، علاقه ای به ادامه وبلاگ نویسی نداشته باشد.
اما موضوعی که تا حدی در گزارش هم به آن اشاره شده است، اهمیت وبلاگ شخصی دکتر محمود احمدی نژاد به خاطر جایگاه او در سمت ریاست جمهوری اسلامی است. مسلما وبلاگ محمود احمدی نژاد به خاطر پستی که دارد، پرخواننده شده است و جزو وبلاگ های پربازدید قرار گرفته است. با این دیدگاه می توان پذیرفت که نسبت به عدم به روز رسانی این وبلاگ، انتقادی صورت بگیرد. اما بهتر نبود این انتقاد در یک فضای بهتر و با پرسشی از رئیس جمهوری مطرح شود؟ ممکن است رئیس جمهور برای عدم به روز رسانی وبلاگ شخصی اش دلیل محکمی داشته باشد. مسلما رئیس جمهور اول یک رئیس جمهور است تا یک وبلاگ نویس!
هم چنین به نظر نمی رسد عدم به روز رسانی وبلاگ رئیس جمهور با خبرگزاری قرآنی ایران ارتباط چندانی داشته باشد و بهتر بود این موضوع در یک خبرگزاری سیاسی مطرح شود تا یک خبرگزاری قرآنی.
به هر حال با محترم شمردن نظرات نگارنده گزارش ایکنا، انتظار بیش تری از خبرگزاری قرآنی ایران می رفت تا با گزارشی پر و پیمان تر به نقد این موضوع پرداخته و کمی هم به ارتباط این گزارش با عنوان خبرگزاری فکر کند.

۵ comments

  • نیما

    به نظر من سرویس وبلاگ باید مطالب مربوط به وبلاگها را بررسی کند و وبلاگ رئیس جمهور هم اگرچه شخصی سیاسی است باید در سرویس ویلاگ بررسی شود نه سرویس سیاسی که ممکن است از فضای مجازی و وبلاگ و وب نویسی سر در نیاورند.
    در مورد ارتباط با ایکنا هم به نظر بنده شخص دوم نظام جمهوری اسلامی می‌تواند سوژه مناسبی برای خبرگزاری دینی- اسلامی و قرآنی باشد.
    شما اگر با دقت اخبار ایکنا را دنبال کنید متوجه می‌شوید که اخبار دینی و اسلامی نیز پوشش داده می‌شود نه فقط اخبار قرآنی.

  • خواننده

    من فکر می کنم خیلی ایکنا یک طرفه به قاضی رفته و منصفانه قضاوت نکرده.
    البته تیترش را عوض کرد. قبلا بود “وبلاگ رئیس جمهور به روز نمی شود”.
    الآن یک چیز دیگه شده.
    به هر حال تحلیل جالبی داشتید.

  • اصلا خوبكاري كرده گيرداده چرا آپديت نكرده هان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • من يه سوال به همه ي سوال ها اضافه مي كنم و اون اين كه مگه وبلاگ نويسي در اولويت چندم فعاليت هاي مقام رياست جمهوري قرار مي گيره؟‌
    بعضي مواقع بايد به افراد حوزه ي فعاليت هاشون رو يادآوري كرد كه زحمت اين كار رو به خوبي كشيدين

  • چند نقد جالب در این سایت خووندم!
    امیدوارم ادامه داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول