وبلاگ نویسان محدودتر از آن هستند که بتوانند دماسنج جامعه باشند

محمدهادی فضل الله نژادرسانه وبلاگ- معاون آموزش دفتر توسعه وبلاگ‌هاي ديني گفت: با توجه به ضريب نفوذ اينترنت و ميزان آشنايي افراد جامعه با اينترنت و وبلاگ، هنوز نمي‌توان به طور دقيق وبلاگ‌ها را دماسنج جامعه دانست.

به گزارش «وبلاگ نیوز» محمدهادي فضل‌الله نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، اظهار كرد: در شرايط فعلي وبلاگ‌نويسان و كاربران اينترنتي از نظر تعداد و پراكندگي محدودتر از آن چيزي هستند كه بتوانند دماسنج جامعه باشند.

وي يادآور شد: بسياري از گرايش‌ها‌ي موجود در وبلاگ‌ها و جامعه نتيجه‌هاي نادرستي مي‌گيرند و حتي در بين خود وبلاگ‌ها آمار درست درك نمي‌شود. به عنوان نمونه جشنواره‌اي كه از سوي يك نهاد اينترنتي برگزار مي‌شود و تعدادي وبلاگ‌ در آن شركت مي‌كنند به كل جامعه وبلاگ‌نويسان تعميم داده مي‌شود، در حالي كه در بسياري مواقع قشر خاصي از وبلاگ‌نويسان در اين نوع حركت‌ها شركت مي‌كنند.

فضل‌الله نژاد در عين حال تصريح كرد: اين واقعيت را بايد پذيرفت كه جامعه وبلاگ‌نويسي بي‌تاثير نيست و در اين ارتباط محدود، تاثير بيشتر از سوي وبلاگ‌نويسان بر جامعه‌اي است كه با آن مرتبط هستند و هرچه قدر هم اين ارتباط محدود باشد، وبلاگ‌نويسان تاثيرگذار هستند.

معاون آموزش دفتر توسعه وبلاگ‌هاي ديني افزود: به دليل آنكه بخش تفكر و توليد محتوا و حركت و كلام نزد وبلاگ‌نويسان است، بخشي از جامعه معمولا با واسطه از وبلاگ‌نويسان تاثير مي‌گيرد؛ اين واسطه مي‌تواند از طريق آشنايان، دوستان يا يك انجمن و مجموعه و NGO و رسانه‌ها و سايت‌هاي خبري و شبكه‌هاي ماهواره‌اي باشد كه در همه‌ي اين بخش‌ها، وبلاگ‌نويس وظيفه توليد انديشه را انجام مي‌دهد و اين توليد سبب مي‌شود بر روي افراد پيرامون تاثير بگذارد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول