صائمی:وبلاگ‌ها مي‌توانند به كانون شايعه‌سازي بدل شوند

رسانه وبلاگرسانه وبلاگ- به اعتقاد يك وبلاگ‌نويس، يكي از كاركردهاي مهم وبلاگ به عنوان يك رسانه، تبليغ گفتمان‌هاي تازه است.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، سيدرضا صائمي ـ روزنامه‌نگار ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: اساسا يكي از كاركردهاي مهم وبلاگ به عنوان يك رسانه، نقد پارادايم‌هاي رايج در جامعه و ايجاد و تبليغ گفتمان‌هاي تازه در آن است.

وي ابراز عقيده كرد: وبلاگ ركن چهارم مجازي دموكراسي است كه به نقد قدرت و جامعه مي‌پردازد و اتفاقا زماني وبلاگ‌ها تاثيرگذار مي‌شوند كه نقد و تحليل مسائل اجتماعي را موضوع خود قرار مي‌دهند.

صائمي در عين حال تصريح كرد: در زمينه تاثيرگذاري وبلاگ‌ها بايد به دامنه نفوذ و گستردگي اين رسانه در جامعه هم توجه داشت. زماني وبلاگ‌ها مي‌توانند مروج و مبلغ يك پارادايم باشند كه استفاده از اين ابزار در سطح وسيعي از جامعه رواج داشته باشد.

وي درباره رواج شايعه‌ از سوي وبلاگ‌ها، گفت: طبيعي است كه وبلاگ‌ مثل هر رسانه ديگري مي‌تواند كانون شايع‌پراكني باشد و چه بسا سويه فردي و خصوصي آن بيشتر به اين قضيه دامن بزند چراكه هيچگونه نظارتي بر عملكرد آن‌ها صورت نمي‌گيرد و نويسنده خود سردبير و صاحب امتياز خويش است.

به گفته‌ اين وبلاگ‌نويس، وبلاگ‌ها نه تنها مي‌توانند به شايعات موجود در جامعه دامن بزنند، بلكه خود مي‌توانند به كانون شايعه‌سازي و اشاعه آن در جامعه بدل شوند كه پيشگيري و كنترل اين مساله را بايد در بحث اخلاق وبلاگ‌نويسي رديابي كرد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول