درصدي از اعتماد به وبلاگ‌ها در ايران، رواني و بخشي اجباري است

رسانه وبلاگرسانه وبلاگ- به اعتقاد يك مدرس دانشگاه، باتوجه به جو خبري كنوني در كشور، ميزان اعتماد عمومي به بعضي از رسانه‌ها دچار نوسان شده و از اين جهت ميزان اقبال و اعتماد به رسانه‌هاي غيرسنتي و وبلاگ‌ها بيشتر شده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» دكتر عطاء‌الله ابطحي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: ميزان اعتماد عمومي به رسانه‌ها در ايران با ساير كشورها تفاوت زيادي دارد. به عبارت ديگر عوامل موثر بر اين اعتماد طيف وسيعي را در بر مي‌گيرد. همچنين اتمسفر خبر يا جو خبري موجود در كشورمان که بر ميزان اعتماد به رسانه‌ها بسيار تأثيرگذار است، كاملا با كشورهاي ديگر متفاوت است و تحليل آن با پيچيدگي خاص جامعه ايراني همراه است.

وي تصريح كرد: وبلاگ‌ها تنها رسانه‌هايي هستند كه اخبار را سريع‌تر و با ميزان اطلاعات بيشتر منتشر مي‌كنند. اين در حالي است كه رسانه‌هاي سنتي مانند راديو و تلويزيون محدودتر و بسته‌تر عمل مي‌كنند. بنابراين ميزان مراجعه به وبلاگ‌ها بيشتر شده است.

به گفته‌ وي، درصدي از اعتماد به وبلاگ‌ها در ايران، به دليل اعتماد رواني به فضاي سايبر است، اما مقداري از آن، «اعتماد اجباري» است. يعني در شرايط فقدان برخي رسانه‌ها، وبلاگ‌ها به اولين محل‌ها براي انتشار اخبار تبديل مي‌شوند. همچنين وبلاگ‌هايي كه به رسانه‌هاي اجتماعي مرتبط‌ اند، توانسته‌اند اعتماد بيشتري را جذب كنند. همچنين اتمسفر و جو خبري كه طي برهه‌هاي مختلف در فضاي رسانه‌اي كشور به وجود مي‌آيد، بر ميزان اعتماد و اطميناني كه به وبلاگ‌ها وجود دارد تاثيرگذار است.

ابطحي يادآور شد: در شرايط كنوني در اوج اعتماد به وبلاگ‌ها قرار داريم، البته ممكن است اين اعتماد گذرا باشد و دوباره كاهش يابد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول