نمی توان دم خروس را دید، قسم حضرت عباس را باور کرد

دکتر حسین کرمان پوررسانه وبلاگ- دکتر حسین کرمان پور محصور کردن کاربران در فضای اینترنت در حوزه دین را فاجعه می داند و معتقد است دلسوزان باید برای باز کردن فضا در این حوزه کاری بکنند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» معاون فناوری اطلاعات، ارتباطات و شهر قرآن سازمان جهاد دانشگاهی درباره فیلتر کردن بی رویه سایت ها و شبکه های اجتماعی در حاشیه بازدید از نمایشگاه رسانه های دیجیتال به خبرنگار ما گفت: این موضوع به این بر می گردد که آیا متولیان امر، شعور، عقل و درایتی برای مردم قائل هستند یا خیر؟

کرمان پور سطح دیدگاه کاربران اینترنت را از بقیه جامعه بالاتر می داند و ادامه می دهد: وبلاگ نویسی و حضور در فضای وب هوشمندی خاصی را می طلبد که متاسفانه همه متولیان این امر این هوشمندی را ندارند. برخی از مخالفان در این موضوع کارشناس نیستند و از فناوری های نوین عقبند، لذا باعث سنگ اندازی می شوند. برخی هم در این فضا کارشناس اند، اما به شعور کاربران اینترنتی اعتقادی ندارند. پس فضا را محصور می کنند. چرا که احساس می کنند خودشان بیش تر از بقیه می فهمند. همین باعث می شود که کنترل فضا از دستشان خارج بشود.

وی بعضی از شبکه های اجتماعی را مثال خوبی برای این موضوع می داند و می گوید: بعضی وقت ها در این شبکه ها حتی مدیران کنترل صحیحی بر انتشار محتوا ندارند و خود کاربران بهترین ناظران محتوایی هستند. اما به یک باره فردی سر می رسد که خط کشی هم در دستش نیست و اصلا نمی توانیم بفهمیم معیارهایش در سیستم متریک می گنجد یا خیر.

کرمان پور بعضی از استثناهای فیلتر کردن وبلاگ ها را غیر قابل قبول عنوان می کند و می افزاید: نمی توان دم خروس را دید و قسم حضرت عباس را هم باور کرد. بعضی اوقات می بینیم برخی وبلاگ ها تا منتها درجه تهمت، بهتان و توهین را به شخصیت اجتماع، برخی افراد و اسلام و قرآن پیش می برند، اما هیچ اتفاقی نمی افتد. اما در یک وبلاگ دیگر، کوچک ترین اتفاق، موجبات عصبانیت و برخورد را فراهم می کند.

او شورای فیلترینگ و مقامات درگیر در این موضوع را به بازتر دیدن موضوع دعوت کرد و از آن ها خواست تا مردم طبق دستور قرآن خودشان اقوال مختلف را بشنوند و بهترین را انتخاب کنند: اگر فضا باز شود، خیلی از استعدادها شکوفا می شود. مثلا الآن در نمایشگاه رسانه های دیجیتال به هیچ وجه فضای رقابتی نمی بینیم. فقط شاهد یک فضای نمایشگاهی صرف هستیم. دلسوزین نظام وظیفه دارند که این فضا را باز کنند تا بتوانیم به راحتی هنر خود را نشان جهان بدهیم.

معاون فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی با سیاسی کردن عرصه دین و فرهنگ شدیدا مخالف است و در پایان حرف های خود این طور می گوید: حصارکشی در حوزه دین باعث خود سانسوری می شود و این موجبات یک فاجعه را فراهم می کند. آن وقت خدای ناکرده شاهد آن خواهیم بود که شبکه های مضلین، به جایی می رسد که شامل افراد توهین کننده به قرآن و اسلام و دین خواهد بود.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول