خیلی زحمت کشیده شد؛ اما هیچ ربطی به هم نداشتند!

سومین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتالرسانه وبلاگ- یکی از بخش های سومین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال، بخش پایگاه های اینترنتی و وبلاگ ها بود. پس بیجا نیست اگر بخواهیم رابطه بین وبلاگستان و وبلاگ نویسان و این نمایشگاه را از مدیران غرفه های وبلاگی جویا شویم.

در ادامه، نظر هر کدام از مدیران و مسئولین غرفه های وبلاگی سومین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال آمده است. نظری که نه یک کلمه اش کسر و نه یک کلمه به آن افزوده شده است.

سئوال این بود: به نظر شما رابطه بین سومین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال و وبلاگستان و وبلاگ نویسان چیست؟

جواد شادانلو (غرفه هر شهید، یک وبلاگ): متاسفانه مشغله در غرفه خیلی زیاد بود. نتوانستم به غرفه های دیگر سر بزنم تا ببینم سطح غرفه های دیگر چگونه است.

مهدی جعفری (غرفه بسیج دانش آموزی و فرهنگیان): نقاط بالقوه زیادی داریم. اما شاید بتوان گفت که در عرصه اطلاع رسانی و تبلیغات نتوانسته ایم خوب کار کنیم. هر غرفه ای در زمینه وبلاگ نویسی یک کاری می کرد. اما این حرکت ها نتوانست آن موج لازم را به وجود بیاورد. شاید اگر مانند بازی های رایانه ای، یک بخش اختصاصی برای وبلاگستان می دیدند، می توانستیم بهتر ظاهر بشویم. یک جای خاص که مانند یک شهر وبلاگ باشد. البته از نمایشگاه اول و دوم خیلی بهتر بود.

عماد محمدی (غرفه الحماه): افتضاح بود. عدم مدیریت دیجیتالی و رسانه ای که منجر به این شد که نمایشگاه به جای نمایشگاه رسانه های دیجیتال، به نمایشگاه تفریحات دیجیتال تبدیل شود.

سیدحسین مرئی (غرفه جوان بلاگ): هیچ ربطی به هم نداشتند. نمایشگاه رسانه های دیجیتال به جای این که رسانه اصلی را هدف قرار بدهد، موبایل، بازی و نرم افزارهای رایانه ای را هدف قرار داد.

امیر افضلی (غرفه مهدی بلاگ): خیلی حق وبلاگ نویسان در این نمایشگاه خورده شد. مسلما وبلاگ نویس نمی تواند هزینه کند و بیاید این جا و غرفه اجاره کند. ایده خاصی هم در این زمینه ندارم. فقط می دانم که باید ترس مردم را از وبلاگ ریخت. خیلی ها اگر ترسشان از وبلاگ بریزد، وبلاگ نویس می شوند.

حسین بکتاش (غرفه راسخون): اصلا ارتباطی با وبلاگ نویسان نداشت. بد بودن جای غرفه ها، مشخص نشدن قسمت پایگاه های اینترنتی و وبلاگ ها و بدترین جای ممکن برای این بخش باعث شد رفت و آمد در این بخش کم باشد.

رضوان خسروی (غرفه دفتر توسعه وبلاگ دینی): همین که بعضی ها فهمیدند مسئله ای به نام وبلاگ هم وجود دارد کفایت می کند.

محمدمهدی شیخ صراف (غرفه کافه حزب الله): خیلی زحمت کشیده شد. اما انتظار وبلاگ نویسان برآورده نشد. چه در بخش خودمان و چه در بخش های دیگر، انتظار داشتم این نمایشگاه من را به طرف خود بکشاند. اما این طور نبود.

سعیده فارسی نژاد (غرفه صد چهره وبلاگ نویس): مانند 2 سال گذشته بود. به نظرم چیزی که الآن در جو جامعه باب شده است، این است که بیش ترین حجم اطلاعات از طریق وبلاگ ها منتشر می شود. نسبت به توجه مسئولین نمره 100 نمی دهم. 50 هم نمی دهم. چون به نظرم هم امکانات خیلی کمی بود، و هم قدرت مانور از فعالان گرفته شده بود.
انتهای پیام/.

۳ comments

  • البته من کاری ندارم. اما بعد از سه سال از برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، حسرت دوره‌ی قبل رو می‌خورم. به نظرم سال گذشته نمایشگاه فعال‌تر و شاداب‌تر بود. لااقل‌ش این بود که چارتا سایت سیاسی بودند که چند تا میهمان درست و حسابی می‌آوردند و از قِبل آنها خبرهایی از نمایشگاه منتشر می‌شد.
    به قول شاعر: سال به سال دریغ از پارسال :))

  • سلام
    بهتر است در سال نمايشگاهي هم مخصوص خود وبلاگها وسرويسهاي وبلاگي برگزار شود.دراين صورت توجه فقط منعطف به وبلاگ خواهد بود.
    نكته ديگر ،حمايت از وبلاگ نويسان است. فقط ثبت وبلاگها در پايگاه ساماندهي ارشاد كافي نيست.
    ايجاد بانك اطلاعاتي از وبلاگ نويسان فعال عرصه وب وحمايت مادي ومعنوي از آنان مي تواند نقش مهمي در توسعه اين رسانه همه گير و در دسترس داشته باشد.
    به هر حال من فكر مي كنم به خاطر ترس خيلي ها از نام وبلاگ به خاطر دستگير وزنداني شدن تعدادي از وبلاگ نويسان ،اقبال به وبلاگ نويسي كم است ويا اينكه خيلي ها دوست دارند به طور ناشناس فعاليت كنند كه چيز جالبي نيست.
    در حاليكه به خيلي از نشريات يارانه وكوك و… اختصاص داده مي شود ،نهاد هاي مسول مي توانند در پايان هرسال با انتخاب وبلاگهاي پرمحتوا وفعال وتاثيرگذار در عرصه وب ،اقدام به حمايت مالي وتقدير از آنان كنند وبهتربن مكان براي اين كار مي تواند ،نمايشگاه وبلاگ ورسانه باشد كه فقط اختصاص به همين مقوله دارد.
    يا علي مدد.

  • ممنون از اطلاع رسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول