تا 80 درصد می توان به منابع خبری وبلاگ ها استناد کرد

مسعود چنگیزیرسانه وبلاگ- مدير بلاگ‌اسكاي گفت: ‌غالب اخباري كه در وبلاگ‌ها منتشر مي‌شود، مي‌تواند قابل اطمينان باشد، ‌از اين جهت كه خود وبلاگ‌نويسان منبع خبري مستقيم نيستند و منابع اخبار آن‌ها سايت‌هاي بزرگ‌تر و معتبرتر است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» مسعود چنگيزي در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: حتي در بسياري مواقع كه اخبار و مطالب وبلاگ‌ها از اعتبار سايت‌هاي بزرگتر برخوردار نباشد، تا حدود زيادي قابل استناد هستند. مثلا بارها شاهد بوديم وبلاگ‌نويسي عكس يا فيلمي را منتشر مي‌كند كه در اغلب وبلاگ‌ها هم منتشر مي‌شود.

وي با بيان اينكه صحت يا نادرست بودن مطالب در وبلاگ‌ها مشخص است، افزود: در شرايطي كه همزمان چندين وبلاگ درباره يك موضوع مطلب مي‌نويسند، احتمال صحت آن بيشتر است و در برخي مواقع اساسا انتشار خبري از وبلاگ‌ها شروع مي‌شود، سپس در ساير سايت‌ها منتشر مي‌شود.

چنگيزي يادآور شد: در شرايط كنوني تا 80 درصد مي‌توان به منابع خبري وبلاگ‌ها استناد كرد. اين درحالي است كه وبلاگ‌هاي معتبر پس از مدتي شناخته مي‌شوند و وبلاگي كه مرتبا اخبار دروغ منتشر كند، مراجعه‌كننده به آن كمتر مي‌شود و عمر آن محدود است.

وي افزود: وبلاگي كه بخواهد به حيات خود ادامه دهد بايد به دور از شايعه‌سازي باشد.

به گفته وي، وبلاگ‌ها ممكن است بيشتر هيجان‌زده شرايط اجتماعي باشند، اما هيجانات و جوزدگي‌ها در سطح سايت‌هاي خبري هم وجود دارد.

مدير بلاگ‌اسكاي تصريح كرد: بيشتر كارمندان در سطح شركت‌هاي بزرگ خارجي نظير بي بي سي و مايكروسافت داراي وبلاگ هستند و موضوعي را قبل از اينكه در سايت اصلي منتشر شود، ‌مطرح مي‌كنند. بنابراين ميزان استناد به مطالب وبلاگ‌ها در سطح جهاني نيز بيشتر شده است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول