با رشد گروه‌هاي اينترنتي، وبلاگ‌ كاركردش را از دست نمي‌دهد

دکتر گرانمایه پوررسانه وبلاگ- به اعتقاد يك مدرس دانشگاه، وبلاگ‌نويسي همواره باقي مي‌ماند، اما ممكن است در آينده به زمينه‌هاي ديگري هدايت شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» دكتر علي گرانمايه‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: همان‌طور كه انسان در محيط اجتماعي به دنبال تشكيل گروه و جمع‌گرايي در زمينه‌هاي مختلف است، فيس‌بوك و تويتر و امثال اين‌ها نيز گروه‌ها، احزاب و تشكيلات اجتماعي اينترنتي هستند.

وي افزود: بسياري از نظريه‌پردازان اينترنتي معتقدند در آينده يك كپي و نمونه مجازي آنچه كه در واقعيت اجتماع ديده مي‌شود، در اينترنت هم وجود دارد، نظير كتابخانه، اقتصاد، تجارت و جنگ مجازي.

وي يادآور شد: با رشد گروه‌هاي اينترنتي، وبلاگ‌ها كاركرد خود را از دست نمي‌دهند، اما احتمالا به دليل امن بودن اين گروه‌ها و تبادل افكار و آراء به صورت سريع و تعاملي‌تر بودن و فضاي پرسش و پاسخ در آن‌ها، شكل‌گيري اين تالارهاي گفت‌وگو و انديشه دور از ذهن نيست و تابعي از شرايط موجود در فضاي مجازي است. همچنين افت وبلاگ‌نويسي در اين وضعيت به اين دليل است كه اين فضا نيازمند مهارت و زمان است، اما فرصت‌هاي شبكه اجتماعي بيشتر از محدوديت‌هاي آن است.

به گفته وي، استقبال يا عدم استقبال از وبلاگ‌نويسي يا حركت كاربران به سمت شبكه‌هاي اجتماعي يك فرآيندي است كه نشان‌دهنده‌ي تغيير و رشد يك فضاست. فضاي مجازي هر روز در حال تغيير است و مخاطبان براساس نيازها و شرايط اجتماعي فرهنگي خود به اين سمت مي‌روند. بنابراين ممكن است با تغيير خوراك فكري و نياز مخاطبان، نوع فضاي اينترنتي آن‌ها هم تغيير كند.

گرانمايه‌پور تاكيد كرد: با شكل‌گيري يك فضاي جديد در اينترنت فضاي قبلي كاركرد خود را از دست نمي‌دهد و ممكن است تغيير شكل دهد، اما تغيير ماهيت نمي‌دهد. بنابراين وبلاگ‌نويسي باقي مي‌ماند، اما ممكن است در آينده به زمينه‌هاي ديگري هدايت شود.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول