در رسانه ملي هیچ برنامه ای برای بررسی وبلاگ ها وجود ندارد

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایرانرسانه وبلاگ- به اعتقاد يك مدرس دانشگاه، بخشی از جامعه و به ويژه قشر جوان و تحصيل‌كرده و گروه‌هايي كه دسترسي به اينترنت دارند از آن بهره‌برداري و كمتر به رسانه‌هاي داخلي و رسمي توجه مي‌كنند يا اگر به آن‌ها مراجعه كنند صحت مطالب براي آن‌ها جاي شك و شبهه دارد.
به گزارش «وبلاگ نیوز» دكتر اكبر نعمت‌اللهي، اظهار داشت : عملكرد بد و نامطلوب برخي رسانه‌ها يا سانسورهاي بي‌مورد و خودسانسوري آن‌ها سبب مراجعه كمتر به آن‌ها مي‌شود. زماني كه رسانه‌هاي ديگر كم‌كاري كنند، كساني كه نيازمند اطلاعات كامل هستند به اينترنت و رسانه‌هاي ديگر مراجعه مي‌كنند كه اين ممكن است عوارضي را براي جامعه به دنبال داشته باشد.

وي يادآور شد: امروزه BBC به يك رسانه‌ي اطلاع رسان در جامعه تبديل شده و بسيار مورد توجه قرار گرفته است. اين رسانه گرچه ظاهرا به دنبال دموكراسي در جهان است، اما در واقعيت به دنبال منافع خودش است و در لابه‌لاي اخبار به صورت نهفته، اخبار پنهان خود را هم منتشر مي‌كند.

نعمت‌اللهي با بيان اينكه بيشترين ضربه ما از اخبار پنهان است، گفت: اين اخبار پنهان در كشور بيماري عدم اعتماد و بيگانگي را در دراز مدت ايجاد مي‌كند. اين در حالي است كه بايد همچون اينترنت سرعت و صحت اطلاعات در رسانه‌هاي خودمان هم باشد.

به گزارش ایسنا این مدرس دانشگاه، خاطرنشان كرد: متاسفانه در رسانه ملي يك برنامه وجود ندارد كه وبلاگ‌ها را بررسي كند.
به گفته‌ي وي، وبلاگ‌ها اين قابليت را دارند كه مقاله يا تحليلي را با هدف اطلاع‌رساني و آگاهي به جامعه منتقل كنند. از اين طريق حتي يك نفر هم مي‌تواند در جامعه تاثير گذار باشد. اين در حالي است كه در ايران گاهي به دنبال عبور و برخورد با وبلاگ‌ها هستيم.
اين مدرس دانشگاه همچنين گفت: در بي‌خبري شايعات رشد مي‌كند و رسانه‌هاي غير، سوء استفاده مي‌كنند.
انتهاي خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول