بلاگران به ابعاد معرفتی و شناختی موضوع حج بپردازند

حجرسانه وبلاگ- يك بلاگر روحانی دل‌نوشته نويسی را درباره حج كافی ندانست و بر پرداختن بلاگران به ابعاد معرفتی و شناختی موضوع حج در وبلاگ‌ها تأكيد كرد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» حجت‌‌ا‌لاسلام و المسلمين “محمد خوش‌نظر”، بلاگر و كارشناس قرآنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، درباره ظرفيت‌های وبلاگ‌نويسی در پرداختن به موضوع حج با توجه به موسم آن، گفت: وبلاگ‌ها می‌توانند با ادبيات و زبان خاص خود در زمينه حج به ويژه درباره معنويت حج، معارف آن، مناسك و آداب و رسوم آن توليد محتوا كنند؛ چراكه كاربران زيادی هم اين نياز را دارا هستند.

وی ادامه داد: نوع ادبيات در وبلاگ‌نويسی حج بستگی به قلم و سليقه بلاگر دارد؛ تعدادی از بلاگران در اين حوزه احساسی و به عبارت ديگر دل‌نوشته می‌نويسند و تعدادی ديگر به صورت معرفت‌شناختی به اين موضوع می‌پردازند، اگر مطالب جذابيت كافی داشته باشد، در هر دو حوزه مخاطبان خود را دارد و می‌تواند تأثيرگذار باشد.

اين روحانی بلاگر با تأكيد بر اين‌كه دل‌نوشته نويسی درباره اين موضوع كفايت نمی‌كند، گفت: بلاگران بايد همواره به جنبه‌های معرفت‌شناختی حج توجه داشته باشند و اين بعد را در نوشته‌های خود لحاظ كنند.

خوش‌نظر در ادامه تصريح كرد: انجمن‌های وبلاگ‌نويسی در قالب بحث و گفت‌وگو می‌توانند در ميان بلاگران مباحثی مانند حج را مطرح كنند و ابعاد معرفتی و شناختی را از اين مباحث استخراج كرده و در وبلاگ خود انعكاس دهند.

وی در پايان به مشكلات بلاگران در پرداختن به اين موضوع پرداخت و گفت: در موسم حج بلاگران می‌توانند با توجه به اخبار و حال و هوای موجود ابعاد احساسی و معرفتی را در هم آميخته و منعكس كنند، ولی در ايام ديگر اگر مطالب جذابيت نداشته باشد، نمی‌تواند مخاطبان كافی را جذب كند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول