نمی توان وبلاگ نویس را با زور به رعایت قوانین مجبور کرد

جوان بلاگرسانه وبلاگ- مدير جوان‌بلاگ گفت: رشد اخلاق در وبلاگ‌ها نيازمند توسعه انديشه است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» سيدحسين مرئي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه نهادينه کردن اخلاق در وبلاگ‌ها کار ساده‌اي نيست، اظهار كرد: ضروري است از طريق آموزش صحيح وبلاگ‌نويسي و استفاده صحيح از وبلاگ، به‌گونه‌اي که وبلاگ‌نويسان را وادار نكنيم، خود نحوه وبلاگ‌نويسي اخلاقي را بياموزند.

به گفته وي، وبلاگ‌نويسان بايد قوانين سرويس‌دهندگان را رعايت کنند و چنانچه به قوانين پايبند باشند، روند رشد را پيش مي‌گيرند. اين در حالي است که نهادينه کردن اخلاق در وبلاگ‌ها کار ساده‌اي نيست و نيازمند توسعه انديشه است.

مدیر جوان بلاگ با تاكيد بر لزوم رعايت اخلاق در وبلاگ‌ها از سوي خود کاربران، گفت: هيچ‌گاه نمي‌توان با زور و اجبار وبلاگ‌نويس را وادار به رعايت قوانين کرد. بلكه به جاي استفاده از فيلترينگ مي‌توان از تشويق استفاده کرد.

مرئي در عين حال افزود: بخش فيلترينگ در بعضي زمينه‌ها امري ضروري است، ولي با تشويق کاربران به نوشتن صحيح و حتي آموزش‌هاي صحيح توسط سرويس‌دهنده‌ها و نهاد‌هاي مربوطه فرهنگي مي‌توان به جاي پنهان کردن مطالب تخلف با فيلترينگ، از توليد آن‌ها جلوگيري کرد. البته همين امر پيشگيري، خود نيازمند برنامه‌ريزي صحيح است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول