می توان برای اصلاح وضعیت فیلترینگ، وارد دیالوگ شد

رسانه وبلاگ- به اعتقاد يك وبلاگ‌نويس، وبلاگ‌نويسي آرماني آنجاست كه افراد اين حق را براي خود قائل باشند تا ايده‌ها، تفكرات، درنگ‌ها و تاملات خود را راجع به موضوعات و حيطه‌هاي مختلف در دفترچه شخصي الكترونيكي خود بنويسند و در معرض قضاوت مخاطبان قرار دهند و در عين حال قواعد بازي را بپذيرند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» آرش شفاعي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه نقطه آرماني وبلاگ‌نويسي شخصي است و هر كسي وارد اين حيطه مي‌شود يك آرمان شخصي دارد، اظهار كرد: بخشي از قواعد بازي در وبلاگ‌نويسي آن است كه زماني كه در يك بازي جمعي شركت مي‌كنيم و ديدگاه‌هاي خود را به اشتراك مي‌گذاريم بايد ظرفيت نقد شدن و مخالفت با ديدگاه‌هاي خود را داشته باشيم. بنابراين اگر وارد اين حيطه مي‌شويم بدانيم ايده‌هايمان مطلق نيستند و ديگراني هستند كه مي‌توانند با ما مخالفت و ما را نقد كنند.

وي ادامه داد: اگر بپذيريم وبلاگ يك محيط تبادل تجربيات و آگاه شدن است، مخالفت و نقد منطقي از ايده‌ها، دفاع نويسنده از عقايد و درصورت لزوم اصلاح اشتباهات نيز به دنبال آن قابل پذيرش است.

شفاعي تصريح كرد: در فضاي وبلاگ‌نويسي بايد پذيرفت كه هر يك از ما به عنوان فردي از اجتماع داراي حقوقي هستيم كه از سوي مجموعه‌اي از آدم‌هاي اطراف پذيرفته و به رسميت شناخته مي‌شود و محترم است. از اين رو نسبت به مجموعه‌ي انسان‌هاي اطراف و اجتماع خود وظايفي داريم و بايد خطوط قرمز، بايدها و نبايدهاي زندگي و اجتماعي خود را احصا و محترم بشماريم. البته اين به آن معنا نيست كه وبلاگ‌نويسي را در يك چارچوب خاص محدود كنيم، بلكه يك سري مسائل زيربناي زندگي اجتماعي هستند و نبايد وارد آن‌ها شد.

وي همچنين گفت: تشويق به از بين بردن حريم‌هاي خصوصي و اجتماعي، آموزش‌هاي نادرست غيراخلاقي و شكننده ساختارهاي اجتماعي، ارائه تصويرهاي شكننده ساختارهاي اخلاقي جامعه يا زير سوال بردن غيرمنطقي برخي ساختارهاي اجتماعي از جمله خطوطي است كه اگر كسي از آزادي حيطه‌ي وبلاگ‌نويسي براي بهم زدن امنيت اخلاقي و عمومي جامعه سوءاستفاده كند و مطالبي را منتشر كند كه اين ساختارها را برهم زند، بايد در نهايت بپذيرد كه ساختار كلي نيز با او مخالفت مي‌كند.

وي افزود: در اين شرايط براي اصلاح وضعيت فيلترينگ يا حذف يك ديدگاه است اما از آن سو مي‌توان وارد ديالوگ شد و اشتباهات را به كسي كه اين ساختارها را برهم مي‌زند، يادآور شد. اين از طريق نقد و قانع كردن امكان پذير است تا ساختار صحيح از سوي فرد اشتباه كننده پذيرفته شود كه البته منظور ساختارهاي سياسي نيست، بلكه منظور پذيرش ساختارهاي اخلاقي و اجتماعي است.

شفاعي يادآور شد: اگر كسي محيط وبلاگ نويسي را به سمت آنارشيسم ببرد در مرحله اول خودش ضرر مي‌كند و اگر وادار به پذيرش نشد منزوي و خارج از ساختار شناخته مي‌شود چراكه تسري اين آنارشيسم به كليات جامعه و وارد كردن آن به حيطه‌هاي شخصي جايز نيست.
انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول