تصور می کردند کسی بر آن ها مشرف نیست

رسانه وبلاگ- جزئیات بیشتری از فعالیت، اهداف و دستگیری اعضای شبکه های سازمان یافته جنگ سایبری اعلام شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از واحد مرکزی خبر، جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، در برنامه گفتگوی ویژه خبری یک شنبه شب شبکه دوم سیما اتهام دستگیر شدگان پرونده اخیر را جرایم امنیتی از جمله جمع آوری و ارسال اطلاعات به خارج، انتشار اخبار دروغین 72 کشته پس از انتخابات، جمع آوری اطلاعات در باره دانشمندان هسته ای و هک و نفوذ به برخی پایگاه های ایرانی ذکر کرد و گفت: ما از ماهها قبل اشراف خوبی به فعالیت های آنها داشتیم و در حالی تصور می کردند کسی بر آنها مشرف نیست.

وی به مقطع کنونی دستگیری این افراد اشاره کرد و افزود: ما باید مستندات را برای تحقیقات قضایی دقیق می کردیم و از طرف دیگر به عناصر اصلی می رسیدیم، بنابر این اکنون بهترین مقطع بود.

جعفری عوامل درگیر در این شبکه ها را به سه دسته اصلی خارج نشین، اصلی داخلی و فریب خوردگان تقسیم کرد و گفت: عوامل خارجی را از طریق پلیس بین الملل تعقیب می کنیم، افراد اصلی داخل هم که حدود 30 نفر می شدند، دستگیر شده اند ولی کسانی که ناآگاهانه و بدون آن که بدانند برای منافقین و امریکا کار می کنند، احضار و به آنها تذکر داده شد.

وی افزود: آنها وقتی متوجه شدند همه اظهار ندامت کردند.

دادستان تهران، پرونده این افراد را در مرحله بازپرسی ذکر کرد و گفت: سرعت کار خیلی خوب است و امید می رود که سال آینده پرونده به دادگاه ارسال شود.

وی افزود: باید توجه داشت که با نظارت خانواده ها، اینترنت می تواند به جای تهدید به فرصت تبدیل شود و از طرف دیگر مسائل خصوصی خانواده ها از این راه در اختیار افراد مسئله دار قرار نگیرد.

صادقی، معاون فنی و سایبری سپاه نیز با اشاره به دستگیری عوامل دو شبکه اینترنتی شامل ایران پروکسی و شرکتی تحت پوشش حقوق بشری گفت: ما متوجه شدیم ایران پروکسی شبکه ای است که از سوی سردمداران امریکا ایجاد شده و عمده فعالیت آن ایجاد امنیت برای اعضا و کاربران خود است به شکلی که آنها بدون نگرانی از شناسایی شدن، در فضای مجازی فعالیت کنند.

وی افزود: اهداف کلان آنها تخلیه بانک های اطلاعاتی کشور، نفوذ و خرابکاری در پایگاههای اطلاع رسانی کشور و ایجاد بستر امن برای ارسال خبر به کشورهای غربی از جمله شبکه های رادیویی و تلویزیونی مانند رادیو زمانه،‌ رادیو فردا و تلویزیون صدای آمریکا (وی او ای)‌ بود.

صادقی تصریح کرد: بررسی یک ساله این شبکه نشان داد که آنها در این مدت 86 میلیون سرویس وی پی ان و فیلتر شکن را به صورت مجانی به اعضای خود داده اند و مدیران آنها هم برای این خدمات مبالغی را به صورت دوره ای و ماهیانه از امریکا در حساب خود دریافت کرده اند.

معاون فنی و سایبری سپاه پاسداران نکته قابل توجه در این شبکه را کشف تجهیز نرم افزار ها و فیلترشکن های این شبکه به ابزارهای نفوذ (تروجان) برای تخلیه اطلاعات شخصی و خصوصی افراد ذکر کرد و گفت: از این راه برای جذب و همسو کردن برخی عناصر استفاده شده است.

وی افزود: شبکه دوم به نام فعالان حقوق بشر که از سال 84 – 85 تاسیس شد و و قتی ما سابقه اینها را دنبال کردیم به فردی به نام کیوان رفیعی رسیدیم که در ماجرای 18 تیر 1378 دستگیر شده بود.

معاون فنی و سایبری سپاه پاسداران تصریح کرد: وی به همراه صادق نقاش و بهروز تهرانی که از سازمان منافقین هستند با توجه به برد نداشتن منافقین در کشور،‌ ایده این پوشش را مطرح می کنند و به واسطه ارتباطی که با امریکایی ها برقرار می کنند و تایید آن سازمان به واسطه یکی از رابطین خود، آنها شروع به تشکیل مجموعه و عضوگیری می کنند.

صادقی سپس با اشاره به انتقال رفیعی به یکی از کشورهای همسایه در سال 86 و آشنایی وی با جمال حسینی (که توسط بنی صدر و ماهوتی وارد منافقین شده بود) سازماندهی افراد را در کشور به همراه جمع آوری اخبار آغاز کردند.

وی افزود: با گسترده تر شدن فعالیت شبکه آنها باید افراد دیگری را که چهره رسانه ای بودند به مجموعه وصل می کردند از این رو با احمد باطبی ارتباط برقرار کرده و وی نیز با تشکیل پرونده جعلی پزشکی و در ایام مرخصی استعلاجی در نوروز 87 از مرز غربی کشور خارج می شود.

صادقی تصریح کرد:‌ وی سپس به کیوان رفیعی می پیوندد و از آنجا با ماموریت خاص به امریکا می رود.

معاون فنی و سایبری سپاه پاسداران در ادامه گفت: ماموریت وی ارتباط با سردمداران امریکا و فعالیت رسانه ای بود و از صدای امریکا (وی او ای) ماهانه 4 هزار دلار حقوق دریافت می کرد.

وی افزود: باطبی ارتباطاتی را با مایکل لدن، پرل و حتی جلسه ای هم با خود بوش برقرار و در سناریوی بی تباتی ایران شرکت می کند. باطبی اکنون در یکی از منازل مسکونی کارمندان وزارت خارجه امریکا سکونت دارد.

صادقی اشاره به تحریم های مختلف امریکا علیه ایران گفت: آنها چون احساس کردند در فضای اینترنت می توانند اهداف خود را به پیش ببرند به رفع تحریم در این زمینه اقدام کردند و هزینه های گزافی هم در این راه انجام می دهند از جمله تصویب 45 میلیون دلار برای جریاناتی که همسوی منافع امریکایی ها عمل می کنند.

وی افزود: در وقایع اخیر هم امریکایی ها بیشترین سرمایه گذاری را در فضای مجازی کردند و طرح هایی مثل کشته سازی 72 نفر را عملی کردند که برای این کار رابط منافقین اسامی 72 نفر را به کیوان رفیعی و او هم به مخملباف می دهد و از آنجا به وسیله ای میل به عین ب در ایران می رسد که وی هم به راحتی آنها را پخش می کند.

صادقی تصریح کرد: ماجرای دروغین سعیده پورآقایی هم از همین دست بود.

معاون فنی و سایبری سپاه پاسداران با تاکید بر توانمندی متخصصان کشورمان گفت: امریکایی ها فکر می کنند چون فناوری در اختیار خود آنهاست، هر اقدامی را اعم از درست کردن گروه علیه نظام می توانند،صورت دهند ولی من این اطمینان را به مردم می دهم که با تلاشهای بی وقفه و شبانه روزی، امریکا در این صحنه هم قطعا شکست خواهد خورد.

در این برنامه همچنین سراج، کارشناس مسائل سیاسی هم با بیان مفاهیم تهدید و قدرت هوشمند گفت: تحولاتی که در چند سال اخیر در کشور ما رخ داده و رویکرد و مقبولیت به ارزشهای و گفتمان انقلاب پدیده آمده است و از طرف دیگر گفتمان لیبرالیسم و سکولاریسم به کنار رفته است، برای ما قدرت نرمی ایجاد شده که به معنی هویت سازی و بازدارندگی است که موجب همراه سازی افکار عمومی دنیا و منطقه با ما می شود.

وی افزود:این بازدارندگی هم موجب دست یابی ما به فناوری های پیشرفته و ممانعت از تحرک ناتو در کشور و شکستن تعلیق با هدف تولید سوخت هسته ای شد.

سراج تصریح کرد:‌ در سال 84 یک مرکز تحقیقات راهبردی وابسته به رژیم صهیونیستی با توصیه به جا به جایی قدرت در ایران، راهکار مقابله را از سه راه اعمال فشارهای بین المللی، روانی و جنگ نرم، مبارزه های پی در پی و تحریم های اقتصادی و نارضایتی بین مردم ذکر کرد تا در نتیجه میانه روها روی کار بیایند.

هم چنین برای دریافت مستند “فعالان حقوق بشر” که شب گذشته در این گفت و گوی خبری پخش شد می توانید روی این لینک کلیک کنید.
انتهای خبر/.

  • مسعود

    بهتر نیست این همه هزینه ای که مسولین برای متهم جلوه دادن هر کسی غیر از خودشان می کنند را صرف چیز های مهمتری مثل فضای تاسف برانگیزه اینترنت کنن؟
    مملکته داریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول