می‌توانیم شاهد حرکت‌های موثر در وبلاگ‌ها باشیم

مدير اجرايی واحد سامانه پاسخ‌گوی اينترنتی دفتر تبليغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اكنون نمی‌توانيم با محدوديت و كنترل سايت‌ها و وب‌سايت‌ها در مقابله با جنگ نرم ايستادگی كنيم، بلكه بايد بتوانيم به موازات و قدم به قدم با آن‌ها حركت و حتی از آن‌ها پيشی بگيريم.

به گزارش «وبلاگ نیوز» “مهدی لطفعلی‌زاده” مدير اجرايی واحد سامانه پاسخگوی اينترنتی دفتر تبليغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با ايكنا، در آسيب‌شناسی پديده جنگ نرم سايبری عليه تشيع بيان كرد: اصل اسلام بر مبنای تشيع است و مخالفان اسلام بالاخص وهابيت با پديده‌ای همچون جنگ نرم سايبری متمركز بر اين قشر هستند.

وی ادامه داد: تاكنون كاربران سايبری داخلی نسبت به تعدد بلاگران در جبهه مخالف ضعيف عمل كرده‌اند كه بهبود اين وضعيت فعاليت بلاگران روحانی را در تمام ايام سال بالاخص در مناسبت‌های مذهبی مختلف می‌طلبد.

لطفعلی‌زاده حضور كاربران مذهبی در فضای سايبر را نشانه عظمت و گستردگی دانست و گفت: با رصد فضای سايبر و وبلاگ‌ها، شاهد وبلاگ‌هايی با موضوعات مختلف توسط يك كاربر هستيم كه بهترين عملكرد تخصيص يكی از فضاهای شخصی به مقوله دين است تا بعضاً با مشاهده تعداد بسياری از وبلاگ‌های غيراخلاقی در اين فضا احساس حقارت نكنيم.

مدير اجرايی واحد سامانه پاسخگوی اينترنتی دفتر تبليغات اسلامی خراسان رضوی(ای‌پرسش) افزود: برای رفع اين معضل و ارتقای كيفيت و كميت فضای سايبر بايد به طبقه‌بندی موضوعی شبكه‌های مجازی اجتماعی در حوزه‌های اعتقادی، كلامی و … بپردازيم و آنگاه به صورت هدفمند اقداماتی را در مقابل فعاليت‌های مخالفان تشيع انجام دهيم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مخالفان با فرقه‌سازی‌های مختلف، سعی در مخدوش كردن ذهن جوانان مسلمان دارند؛ با اين وجود بايد با اجرای سياست‌هايی همچون طبقه‌بندی موضوعی دينی آن هم با كاركردی نوين، تمامی مطالب را پوشش داد و اگر از اين طيف، تعداد محدودی با اسلام و اعتقادات شيعی آشنا شوند، كار مفيدی انجام داده‌ايم.

مدير اجرايی واحد سامانه پاسخگوی اينترنتی دفتر تبليغات اسلامی خراسان رضوی(ای‌پرسش) در ادامه سخنان خود به ارزيابی عملكرد فعاليت‌های سايبری جبهه مخالف پرداخت و گفت: انسان‌ها بر اساس منطق، سخنانی را می‌پذيرند و اكثراً اينگونه به زبان می‌آورند كه از روی منطق كلامی را بيان می‌كنند و بر اين اساس می‌توانيم با شناسايی خلأهای فضای سايبر قدمی شايسته برداريم.

وی ادامه داد: اكنون مخالفان و معاندان حكومت اسلامی از اين فضا به نفع خود با پديده‌ای تحت عنوان جنگ نرم رسانه‌ای استفاده كرده‌اند؛ بدين معنا با منطقی خاص و البته با مطالبی تحريفی در راستای القاء نظرات خود، به نحو بسيار مطلوبی فعاليت‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند، اما با محدوديت و كنترل سايت‌ها و وب‌سايت‌ها نمی‌توانيم در مقابله با آن‌ها ايستادگی كنيم و اين عمل كارساز نيست اما اگر بتوانيم به موازات و قدم به قدم با آن‌ها حركت و حتی از آن‌ها پيشی بگيريم، آنگاه با نتايج مطلوبی مواجه می‌شويم.

لطفعلی‌زاده تمركز بر نقاط ضعف تفكرات امت شيعی را از اهم فعاليت‌های بلاگران مخالف اسلام عنوان كرد و افزود: قبل از آن‌كه آن‌ها مباحث و اعتقادات مذهبی ما را به چالش بكشند، خودمان بايد وارد عمل شويم و شبهاتی را در اعتقادات و مفاهيم اسلامی وارد كرده و سپس صريح، روشن و منطقی به آن‌ها پاسخ گوييم.

وی در پايان سخنان خود پيشنهاد كرد: با ايجاد ساختاری منسجم و هدفمند برای توليد و ارائه وبلاگ‌ها به صورت تعبيه انجمن‌های تخصصی، از لحاظ محتوايی می‌توانيم شاهد حركت‌های سيستماتيك بين وبلاگ‌ها و فعاليت‌های مؤثر آن‌ها باشيم؛ همچنين با معرفی تيمی راهبردی می‌توانيم كاربران را با مباحث روز غرب آشنا و بر اساس آن، مباحث دينی مرتبط با آن موضوع را مطرح و به خوراك‌دهی فعالان فضای سايبر بپردازيم.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول