روز مادر؛ از نگاهی دیگر

جمعی از وبلاگ نویسان در نوشته های ویژه روز مادر از مقام مادران شهدای حوادث پس از انتخابات تجلیل کردند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» این وبلاگ نویسان پست میلاد حضرت صدیقه طاهره (س) را تقدیم به مادران شهدایی کرده اند که در این حوادث جان خود را فدای دفاع از جمهوریت نظام و آرمان های امام و رهبری کردند.

هابیل” در وبلاگ خود نوشته است:

سلام مادرم. سلام ای مصیبت‌دیده. سلام ای داغ فرزند كشیده. سلام ای روز و شب بی‌قرار. سلام ای مادر گل‌ها. سلام ای مادر شهید و شهیده. اجرت با سید الشهدا. اجرت با زینب كبری. خدا صبرت بدهد مادرم. سخت است می‌دانم. یك سال بی‌فرزند بوده‌ای خب. یك سال قرار نداشته‌ای. نمی‌توانستی شاید زیاد بلند گریه كنی و این برای یك داغ‌دیده سخت است. نمی‌توانستی شاید زیاد پیگیری كنی تا آن آقايان عروسك خیمه‌شب‌بازی دشمن را به مجازات برسانند. ما هم شریك خود بدان. ما را هم هم‌راه خود بدان. ما شما را مادر خویش فرض می‌كنیم. ما شما را تاج سر خویش می‌دانیم كه فرزندی به انقلاب هدیه كردی.

این وبلاگ نویسان با اشاره به مخالفت نهادهای مربوطه با بر برگزار مراسم ختم و یادبود این شهدا، به سخنان سردار سعید قاسمی در برنامه دیروز امروز و فردا استناد کرده اند که در انتقاد به مسئولین از قول مادر شهیدی که به دست فتنه گران به شهادت رسیده بود گفت: «مسئولین حتا جگر نکردند برای این شهید یک مراسم اربعین برگزار کنند.»

آغاز در نهایت“، یکی دیگر از این وبلاگهاست که بعد از گم نام خواندن این شهدا، با کنایه نوشته است:

هیچ کس خبر نشده بود، حتا بچه های مسجد را نگذاشتند بیان برای تشییع،هم بچه های مسجد هم خانواده توجیه !! شده بودند تشیع آرام و مراسم آرام تر بدون هرگونه خبری. بچه ‌ها کاملن توجیه شده‌اند در این خصوص باید سکوت کنند حالا یک سال گذشته از آن روزها و ما تنها می‌دانیم نزدیک سی نفر به جرم دفاع از نظام جمهوری اسلامی در خیابان‌ها تهران به شهادت رسیده اند. لیکن شده اند شهید گمنام چرا که حتا نامشان هم نباید اعلام شود.

مهدی شیخ نویسنده وبلاگ “چای نبات” هم نوشته اش را اینگونه تقدیم کرده است:

تقدیم به مادر شهیدی که فرزندش یک سال پیش در خیابان های همین شهر جانش را پای این نظام گذاشت اما مسئولان آن جگر نکردند برای فرزندش حتا یک مراسم بگیرند. و از انتشار اسمش جلوگیری کردند با توجیه مصلحت مملکت!

وبلاگ نویس دیگری در نظرات ذیل مطلب وبلاگ آغاز در نهایت نوشته است:

برای من تلخ‌تر از بی‌نام و نشون موندن این بچه‌ها، توجیهاتی است که حضرات برای پنهان نگه داشتن ماوقع میارن! اینکه به صلاح نیست دشمن احساس کنه می‌تونه جلوی بسیجی‌ها و حزب‌اللهی‌ها اونم اینطور بایسته! این یعنی جنگ کاریکاتوری. یعنی همون نگاهی که سینمای ما به ملت در مورد جنگ میده. اینکه عراقی‌ها ضعیف بودن و فقط ما قهرمان بودیم. فقط مسئله اینجاست که اگر عراقی‌ها اینقدر بی‌عرصه بودند، چرا جنگ ۸ سال طول کشید؟! اینجا هم میشه اگر دشمن نتونست جلوی ما بایسته، چرا فتنه ۸۸ تا ۹ دی طول کشید؟! بگذریم از اینکه آقایون انگار فراموش‌شون شده که خودشون اعلام کردند تعداد شهدای بسیجی و حزب‌اللهی رو..

و این تبریکات اینگونه به پایان می رسد:

این تبریک ها به مناسبت روز ولادت مادر همه شهدا تقدیم می شود به مادران مظلوم شهدای گم نام. به ویژه شهدای فتنه 88. که جای شان خالیست و سالگردشان نزدیک است اما هنوز گم نام ترین هایند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول