جت اسکی سواران رسانه‌ای!

پنج شنبه گذشته، ارودیی یک روزه به نام اردوی فعالان سایبری جبهه دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی در مجموعه سینمایی دفاع مقدس برگزار شد. فارغ از همه بحث هایی که درباره این موضوع در تارنمای خوراک دوست (Friendfeed) ، پیرامون بودجه این فعالیت ها و اهداف شکل گیری چنین تجمعاتی در گرفت ، آن چیز که بیش از هر چیز توجه مرا به خود جلب کرد رسانه ای شدن این قضیه بود.

سه روز قبل از برگزاری این مراسم ، تارنمای طلبه بلاگ خبر از برگزاری چنین اردوی تفریحی ای می دهد و در ذیل آن، خبر از برنامه هایی چون جت اسکی ، قایق سواری و چتربازی می دهد (+). بخش درباره مای سایت طلبه بلاگ خالی است اما آنچه از عنوان این سرویس خبری استنباط می شود این است که اخبار مربوط به حوزه و مدرسان و دانش آموختگان علوم حوزوی و وبلاگهای مرتبط با این موضوع در راس برنامه های این خبرگزاری باشد.

اردو برگزار می شود و عکس های این اتفاق در چند سایت خبررسانی من جمله وبلاگ نیوز و همین طلبه بلاگ به طور رسمی در چند بخش منتشر می شود(+ ,+ ,+ ,+). عکس هایی که بیشتر جنبه خصوصی دارند تا عمومی و اساسا نمی تواند برای خواننده عام جذاب و مفید باشد. سوال اساسی ای که این جا مطرح است این است که انتشار چنین عکس هایی با عنوان اردوی فعالان سایبری جبهه دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی به چه منظور و با چه هدفی در این سایتهای  خبری منتشر می شود و فضای رسانه ای را به خود مشغول می دارد؟ حرف و کلام درباره چنین اردوهایی بسیار است اما به نظر می رسد در بوق و کرنا کردن چنین برنامه های پرحاشیه ای ،جز اسکی سواری رسانه ای و سواستفاده از بخش خبررسانی این سایت ها چیزی  بیش نباشد!
انتهای پیام/.

هاتف خالدی، وبلاگ خرچنگ زاده در غربت

*توضیح: این یادداشت، نظر یک وبلاگ‌نویس است. در صورتی که نظری غیر از این دارید و یا می‌خواهید درباره این موضوع اظهار نظر کنید، حرف‌های‌تان را در این‌جا ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول