همایش «امت عاشورایی» در دانشگاه تهران برگزار شد

عصر دیروز چهارشنبه 8دی، چهارمین نشست از سلسله همایش های نبرد سایبری با نام «امت عاشورایی» با حضور فعالان عرصه سایبر در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» در ابتدای همایش، محمد خراسانی زاده،‌ مجری برنامه به صورت فهرست وار همایش‌های قبلی نبرد سایبری را برشمرد:‌ اولین همایش در شهرک قدس(غرب) به نام هشت ماه نبرد سایبری در 11 اسفند 1388 برگزار شد‬،‌ همایش دوم به نام فصلی تازه در بصیرت در 31 خردادماه در شهرری و همایش سوم به نام جنگ اراده ها در بهشت زهرا در 8مهرماه برگزار شد.

در ادامه نماهنگ «خواب آشفته» به کارگردانی سهیل کریمی پخش شد. این نماهنگ که به روند جریانات پس از انتخابات و جریان فتنه در سال گذشته پرداخته بود، شامل‌ ‌تصاویر کمتر دیده شده و تاریخ اتفاقات بود که به صورت متفاوتی تاریخ نگاری شده بود.

دشمن تصورش را هم نمی‌کرد
پس از پخش مستند، کریمی به ایراد سخنرانی کوتاهی پرداخت. این مستندساز هشت ماه دفاع مقدس را اتفاقی نامید که هیچ‌وقت دشمن تصورش را هم نمی‌کرد، چیزی که استکبار خوابش را کشیده بود عملی نشود.

کریمی بسته شدن چند وبلاگ را در طول سال گذشته جزو شیرینی‌های ماجرا معرفی کرده و افزود: در این راه اگر چنین سختی‌هایی نباشد ما باید به عملکرد خود شک کنیم. این‌گونه اتفاقات است که باعث می‌شود، باور کنیم راه درست را انتخاب کرده ایم و به نتیجه می‌رسیم.

نویسنده وبلاگ «پارتیزان» افزود: این جریان همچنان هست و بچه‌ها خوش درخشیدند و در هر عرصه‌ای که وارد شدند،‌ دشمن را زمین زدند و این‌ها هستند که در هر فضایی از چیزی کم نمی‌گذارند.

این مستندساز در کنار تخصص بحث تقوا را مهم دانسته و گفت: در عرصه دفاع مقدس هم دیدیم که هرجا بی‌تقوایی بود حداقل شکست دنیایی را تجربه میکردیم اما هرجا تقوا بود نتیجه عملیات مثبت بود و پیروزی‌ها حاصل می‌شد.

کریمی در رابطه با تجربه‌های حاصل از تولید فیلمی که به تازگی ساخت آن را به پایان رسانده است «پاچنار» نیز گفت: نگاه بچه مسلمانان غیر ایرانی به ایران و بسیج بسیار جالب بود. بر حسب عادتی که دارم و در هرجا چفیه به گردن دارم خیلی ها جذب می‌شدند و می‌پرسیدند که آیا من بسیجی هستم! همین که بسیج را می‌شناختند و از من در مورد نحوه عضویت و شرایط عضویت در آن سوال می‌کردند جالب بود. خیلی از جوانان خواستار و دوست‌دار این هستند که بدانند در ایران چه می‌گذرد.

نکته جالب دیگر از نگاه این  مستندساز، توجه مسلمانان اهل تسنن به ایران بود و اینکه پتانسیل ارتباطات فرهنگی در کشورهای مختلف ایجاد شده است.

در انتها کریمی با ابراز خرسندی از سربلند خارج شدن از این امتحان عملی علی رغم عدم وجود تجربه سال‌های اوایل انقلاب، تاکید کرد: سه عامل اصلی در پیروزی مبارزان سایبری موثر بود. تقوا که بصیرت را ایجاد می‌کند و بصیرت که شناخت راه را موجب می‌شود و این یک نظام توحیدی است که تا تقوا نباشد هدف را درک نخواهیم کرد.

در ادامه نماهنگی پخش شد که به ماجرای عاشورای88 پرداخته بود و قسمتی از آن تحلیل‌هایی بود که از خود مردم در رابطه با آن جریانات ارائه شده بود.

اتحادتان از بین نرود
سخنران بعدی همایش حاج حسین یکتا مدیر عامل بنیاد خاتم الاوصیاء بود. او با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ هشت ماه دفاع سایبری تاکید کردند که دستاوردهای این هشت ماه نباید از دست برود و این اتحادی که به واسطه‌ مقابله با جریان فتنه در کشور ایجاد شد باید حفظ شود و رمز موفقیت در این نبرد را اخلاص معرفی کردند.

یکتا با بیان این مطلب که افسران جنگ نرم باید همراه و هم‌صدا با هم حرکت کنند و باید همپوشانی داشته باشند و گرنه در موقع خطر نمی‌توانند هماهنگ عمل کنند،‌ گفت: از مشکلاتی که دشمن در مقابل ما قرار داده است ایجاد شبهه و فتنه به شکل‌های مختلف داخلی و خارجی است که برای مبارزه و مقابله با آن باید اول خودمان را بشناسیم. بعد کار را برای خدا و قصد قربت انجام دهیم چرا که رمز موفقیت در دوران دفاع مقدس هشت ساله و همین نبرد هشت ماهه بوده است.

بعد از سخنان یکتا و پخش برنامه ای به نام سکته که به روند جریان‌های اخیر در کشور پرداخته بود وبلاگ برتر از نظر شرکت کنندگان در همایش اعلام شد.

بر این اساس وبلاگ «قطعه26» به مدیریت حسین قدیانی با بیشترین آرا مقام اول و وبلاگ «آهستان» مقام دوم را کسب کرد.

در ادامه حسین قدیانی، نویسنده وبلاگ «قطعه26» به قرائت یکی از متن‌هایش پرداخت و پس از آن همایش با قرائت بیانیه شورای هماهنگی فعالان سایبری به اتمام رسید.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول