راه‌اندازی پلیس «افتا» در فضای مجازی از هفته آینده

سردار سرتیپ «اسماعیل احمدی‌مقدم»، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی پلیس امنيت فضاي تبادل اطلاعات در فضای مجازی در هفته آینده خبر داد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار سرتيپ “اسماعيل احمدي مقدم” فرمانده نيروي انتظامي در تشريح جزئيات اين خبر افزود: حوزه فضاي مجازي حوزه جديدي است که حدود دو يا سه دهه است که آغاز شده و در کشور ما نيز مدتي است که آغاز شده و بخش زيادي از جرائم به حوزه فضاي مجازي منتقل شده است.

سردار سرتيپ “اسماعيل احمدي مقدم” ادامه داد :‌ جرائمي از قبيل سرقتهاي بانکي، هک سيستم ها، ‌سرقت اطلاعات، انتشار اطلاعات مردم بصورت غيرمجاز، ورود به حريم خصوصي افراد جرايمي هستند که در اين فضا رخ مي دهد.

وي با اشاره به وسعت نامحدود به فضاي مجازي افزود: امکان ارتکاب مجرمان به جرائم از کشورهاي ديگر و تاخير در کشف اين جرائم مي تواند خسارات زيادي را به امنيت کشور وارد کند.

احمدي مقدم ضمن اشاره به لزوم راه اندازي پليس امنيت فضاي تبادل اطلاعات، اضافه کرد : اکثر کشورها اين پليس را تاسيس کرده اند و سازمان هاي بين الملل اينترپل نيز کارگاه هاي آموزشي در اين خصوص برگزار نموده اند.

فرمانده ناجا در ادامه افزود: خوشبختانه پليس ايران با در اختيار داشتن منابع نيروي انساني و توسعه سامانه ها وسيستم ها و بهره گيري از ظرفيت هاي علمي بسيار خوب کشور ، پيشرفت مطلوبي در حوزه فضاي مجازي داشته است.

سردار احمدي مقدم در پايان اظهار داشت: پليس امنيت فضاي تبادل اطلاعات در هفته آينده به طور رسمي راه انداز ي مي شود و در استان ها با اولويت کلان شهرها و سپس تمام استان هاي سراسر کشور ظرف يک سال آينده تاسيس مي شود.

سردار مقدم با اشاره به اينکه پس از افتتاح پليس افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات)، امنيت شبکه ها نيز افزايش مي يابد، خاطرنشان کرد: آيين نامه كلي براي امنيت فضاي مجازي تصويب شده كه مسووليت آن به عهده وزارت ارتباطات و فناوري و بخش امنيت بر عهده نيروي انتظامي است.

به گفته فرمانده ناجا،امنيت شبكه ها و شناسايي هكرها نيز در بخش ديگري پيگيري مي شود و نيروي انتظامي وظيفه هشدار در مورد آسيب پذيري سيستم ها را برعهده دارد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول