چرا وبلاگ شما باید یک صفحه «درباره من» داشته باشد؟

همیشه این برای من سوال بود چرا وقتی با سیستم های بزرگ و معروفی مانند وردپرس وبلاگ جدیدی ایجاد می کنم به صورت پیش فرض صفحه ای با عنوانی مثل “درباره من” , “درباره ما” , About me , About us و … در وبلاگ ایجاد می شود. آیا واقعاً در تمام وبلاگ ها و وب سایت ها باید همچین صفحه ای وجود داشته باشد؟ دلیل ایجاد این صفحه در اکثر وبلاگ ها چیست؟

اما دلایل زیادی وجود دارد برای اینکه تصمیم بگیریم که یک صفحه درباره من در وبلاگ خود درست کنیم که با خواندن این مطلب حتماً اگر چنین صفحه ای در وبلاگ خود ندارید یکی از آن را برای وبلاگ خود درست می کنید و یا اگر چنین صفحه ای رو ساخته اید به فکر تغییرات و بروزرسانی آن می افتید ولی مهمترین دلیل من برای اینکه صفحه درباره من این وبلاگ را هنوز سرپا نگه داشته ام این است که وقتی به آمار بازدید این وبلاگ نگاه می کنم درصد قابل توجهی از بازدید کنندگان به این صفحه هم سر زده اند. پس چرا صفحه ای که بازدید کنندگان مایلند آن را ببینند در وبلاگ من نباشد ؟

صفحه درباره من باید چه محتوایی داشته باشد؟

همانطور که از اسم این صفحه معلوم است محتوای این صفحه شامل اطلاعاتی در مورد نویسنده وبلاگ است مانند اسم , سن , محل سکونت , رشته تحصیلی , شغل و … اما وقتی نگاهی به اکثر وبلاگ های موفق و پر بازدید می اندازید در صفحه درباره من آن ها اطلاعات دیگری مانند زمینه کاری وبلاگ و موضوعاتی که درباره آن ها در آن وبلاگ نویسنده می نویسد و لینک به حساب های شخصی نویسنده در سیستم های به اشتراک گذاری و جوامع مجازی دیگر در اینترنت مانند توییتر , فیس بوک , گوگل Buzz و … وجود دارد. همچنین اگر وبلاگ شما صفحه ای با عنوان “ارتباط با ما” دارد که کاربر را قادر می سازد تا با نویسنده مکاتبه کند بد نیست که لینک آن در صفحه درباره من وجود داشته باشد.

مزایای وجود صفحه درباره من در وبلاگ ها چیست ؟

1. ایجاد اعتماد در دل بازدید کنندگان: آیا شما به همه ی نوشته هایی که در وبلاگ های مختلف می خوانید اعتماد دارید ؟ منظورم این است که مطمئاً هستید که این مطالب درست هستند و آن ها را در ذهن خود به عنوان یک مطلب تائید شده نگه می دارید با وجود میلیون ها وبلاگی که ساخته شده اند و معلوم نیست که واقعاً نویسندگان آن ها چه کسی هستند و به چه منظوری این مطالب را با دیگران در وبلاگ خود به اشتراک گذاشته اند.

اینجاست که یک صفحه درباره من در وبلاگ شما با تصویری از شما و دیگر مشخصات شما به بازدید کنندگان این اعتماد را می دهد که مطالب را یک نفر متخصص در این زمینه نوشته است و رابطه خوبی با مطالب شما می توانند برقرار کنند.

2. به خودتان اجازه می دهید که بیشتر شناخته شوید: بله معمولاً کسانی که برای اولین بار بر روی لینک درباره من در وبلاگ شما کلیک می کنند می خواهند ببینند که شما چه کسی هستید ؟ ساکن کجایید ؟ و … و با این امکان شما می توانید اجازه دهید که بیشتر شناخته شوید و مردم زیادی از سرتاسر جهان با شما آشنا شوند.

3. پیدا کردن دوستان بیشتر: همانطور که در بالا توضیح دادیم شما می توانید لینک پروفایل های خود را که در توییتر , فیس بوک و … دارید را در این صفحه از وبلاگ خود درج کنید و یا لینک صفحه ارتباط با ما و یا آدرس ایمیل خود را که این محتوا باعث می شوند دوستان زیادی را بزودی در محیط مجازی برای خود داشته باشید و با آن ها تبادل نظر بکنید در مورد موضوع های مختلف و به نظر من این می تونه خیلی موثر باشد برای ادامه دادن کار یک وبلاگ نویس در وبلاگ خود , به نظر شما اینطور نیست ؟

چگونه بازدید کنندگان بیشتری را به صفحه درباره من بفرستیم؟

برای اینکه بیشتر بازدید کنندگان شما صفحه ای را که با عنوان درباره من ایجاد کرده اید بخوانند می توانید مانند بسیاری از وبلاگ ها در قسمت نوار کناری ( Sidebar ) یا پایین وبلاگ خود ( Footer ) و یا حتی در پایین هر مطلب خود یک تصویر کوچک از خود و مطلب کوتاهی درباره خود بنویسید و در انتهای آن لینکی را مثلاً با عنوان بیشتر … قرار دهید تا بازدید کنندگان بیشتری را داشته باشید برای صفحه درباره خود و راه حل دیگری که به ذهن من می رسد این است که هنگامی که در وبلاگ های دیگر نظری را در مورد مطالب آن ها می نویسید به جای وارد کردن آدرس سایت یا وبلاگ خود آدرس صفحه درباره من وبلاگ خود را وارد کنید.
انتهای پیام/.

علی یزدی؛ آی‌تی گشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول