آموزش خبرنگاری و عکاسی و دیدار با آیت الله نوری همدانی؛ برنامه‌های روز نخست

مراسم افتتاحیه حدود ساعت 9:30 با حضور بیش از 100 وبلاگ نویس و فعال اینترنتی برگزار شد. در این مراسم حاج حسین یکتا در رابطه با اتفاقات اخیر و رسالت افسران جنگ نرم به بیان نکاتی پرداخته و گفت: وظیفه تک تک فعالان سایبری ترویج صدا و ندای اسلام خواهی به زبان های مختلف برای نفوذ به قلوب مسلمین است.

بعد از مراسم، شرکت کنندگان در اردو به دیدار آیت الله نوری همدانی در دفتر ایشان رفتند که متن بیانات ایشان را می‌توانید از این‌جا بخوانید.

بعد از اقامه نماز به امامت این عالم عالیقدر، شرکت کنندگان در اردو، به اردوگاه شاهد بازگشتند و از دیگر برنامه های عصر روز اول در این اردو می توان به کلاس آموزش خبرنگاری به تدریس سهیل کریمی و جلسه هم اندیشی اشاره کرد.

در این هم اندیشی خانم موسوی، مسئول خواهران اردو و عضو شورای فعالان سایبری، ضمن تقدیر از تلاش فعالان عرصه جنگ نرم در اینترنت، بیشترین تقدیر و تشکر را از آن فعالان این عرصه در استان محروم زاهدان دانستند. چرا که آن ها علاوه بر سرعت پایین اینترنت، مورد هجمه های مختلف فکری عقیدتی قرار می گیرند و ایستادگی در مقابل این شبهات از بالاترین ارزش های این عزیزان است.

یکی دیگر از برنامه های این روز، آموزش مرکز عملیات سایبری با تدریس محمد فلاح اشاره کرد که در این خصوص مرکز دارای 4عنصر معرفی شد: رصد، طرح ریزی، تولید و انتشار که برای هر مورد با توجه به زمان کم برنامه، توضیحاتی انجام شد.

صحبت های پرهیجان سردار قاسمی در حدود ساعت 9شب، که به مدت یک و نیم ساعت به طول انجامید، در رابطه با جریانات سال گذشته و اتفاقات چند روز اخیر بود.

این سردار 8سال دفاع مقدس ضمن بیان این حوادث و مقایسه آن با ابتدای پیروزی انقلاب، وظیفه کنونی را در سطح داخلی تقسیم انرژی و پوشش کلیه بخش ها دانسته و در سطح بین المللی گسترش افکار و تولید نرم افزاری تجربیات انقلاب اسلامی برای سایر کشورهای جهان عنوان کرد.

آموزش مبانی عکاسی توسط مهندس حیدری، عضو انجمن عکاسان انقلاب اسلامی یکی دیگر از کلاس های تخصصی این اردو بود.

پایان بخش برنامه های روز اول اردو، صحبت های احمد کارگر در رابطه با نقش رسانه ها در براندازی نرم بود. کارگر همان دانشجویی بود که در جریان فتنه سال88 از سوی جریان فتنه‌گر به عنوان “شهید” اعلام شد، اما پس از ساعاتی اعلام کرد که زنده است و کشته شدنی در کار نبوده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول