آمریکا می‌خواهد به یک «خودزنی سایبری» دست بزند

دومین گردهمایی حزب الله سایبری عصر پنج شنبه 31 شهریورماه در سالن سیدالشهدا در میدان هفتم تیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» در این مراسم که از ساعت 16 تا 18:30 به طول انجامید علاوه بر حضور وبلاگ‌‎‌نویسان فعال در عرصه دفاع مقدس، فعالان جنگ نرم هم‌چون دکتر حسن عباسی و مهندس رئوفی، حضور داشتند.

در ابتدای مراسم حمید داودآبادی از وبلاگ‌نویسان دفاع مقدس و نویسنده وبلاگ خاطرات جبهه سخنرانی نمود.

داودآبادی ضمن یادآوری خاطرات جنگ و دفاع مقدس درباره شروع فعالیت خود در فضای مجازی که از سال 80 به بعد شروع شد گفت: زمانی برای رزمندگان سابق دفاع مقدس و جانبازان، هیچ صفحه و جایی نبود که بتوانیم مطالب خود را عنوان کنیم. اما امروز با وجود فضای مجازی و صفحات وبلاگ علاوه بر آن‌که مطالب خود را منتشر می‌کنیم، دیگران هم می‌توانند نظر خود را در این‌باره عنوان کنند و ما مانند زنجیره‌هایی به یکدیگر وصل می‌شویم.

گفت‌وگو با بنیانگذار کمیته راهبردی دفاع مقدس

در ادامه مراسم ارتباط زنده تلفنی با دکتر حجت وحیدی بنیانگذار کمیته راهبردی دفاع مقدس و دبیر سابق انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا و جانباز شیمیایی که به علت عارضه شیمیایی در بیمارستان بستری بود، توسط سهیل کریمی مستند ساز کشورمان برقرار شد.

در این گفتگوی تلفنی دکتر وحیدی با عنوان این‌که کمیته راهبردی در اروپا در خرداد 1389 کار خود را آغاز کرد گفت: هدف از تشکیل این کمیته آشنایی ایرانیان خارج از کشور که به نوعی با جنگ و جریان دفاع مقدس آشنا نیستند بوده است. در این حوزه از دانشجویان خارجی نیز استفاده شده است و آن‌ها به تحقیق و انجام پایان‌نامه‌هایی در حوزه جنگ پرداخته‌اند.

وی هم‌چنین اظهار داشت: کمیته راهبردی در 2سال گذشته در 14 حوزه کشور امریکا فعالیت خود را آغاز کرده است و به‌زودی کتابخانه‌های دفاع مقدس به صورت تالیفی در فرانسه خواهیم داشت.

وحیدی یکی از فعالیت‌های این کمیته را اهدای تندیس حجاب و عفاف به زنان محجبه در این مناطق اعلام کرد و در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا کاری که انجام داده‌اید به غیر از ایرانیان خارج از کشور، نتیجه‌ای برای دیگر گروه‌ها به همراه داشته است، گفت: ما با این کار توانستیم فرهنگ دفاع مقدس را اشاعه دهیم. به عنوان مثال در برنامه‌ای که در اندونزی برگزار شد، به تشریح چگونگی تسخیر لانه جاسوسی برای حضار پرداختیم که نتیجه این برنامه را در نحوه رفتار دانشجویان منطقه به خصوص در مصر مشاهده کردیم.

سهیل کریمی در ادامه ارتباط از دکتر وحیدی خواست تا سایتی را که در آن فعالیت کمیته به دقت توضیح داده شده معرفی نماید که وحیدی در پاسخ گفت: سایت نوسازی معنوی فعال است. ولی با توجه به مشکلاتی که داریم سعی می کنیم سایت جدیدتری تنظیم کنیم و آدرس آن در اختیار دوستان قرار بدهیم.

تقدیر از برگزیدگان دفاع مقدس

در ادامه مراسم سهیل کریمی، بیانیه هیات داوران را قرائت کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

بیهوده نیست که آن معمار بنای تا ستیغ آفتاب بر کشیده بوسه می زد بر دست بسیجیان و رزمندگان اصلی، و ما هم با افتخار بوسه می زنیم بر دست و بازوی تلاشگران و اشاعه دهندگان فرهنگ ایثار گری و جانباختگی در فضای سایبر و دنیای حقیقت یافته مجازی.

در ادامه مراسم از برخی از وبلاگ‌های فعال در عرصه دفاع مقدس هم‌چون خاطرات جبهه (حمید داودآبادی)، تخریبچی دوران (ابوالفضل درخشنده)، عاشق همت (موسی سلامت)، همسران شهید (حجت الله فاخری)، مرصاد67 (مهدی بختیاری)، این قلم و خاطرات جبهه (مسعود عزیزی)، آخرین دوران رنج (غلامعلی نسائی)، شاعرانه (عبدالرحیم سعیدی راد)، ساقی نامه (بهروز ساقی)، عرشیان (حمید رحمانیان) و صحرا، مقاومت شیعی (سید ابوطالب موسوی) تقدیر به‌عمل آمد.

علاوه بر این در حوزه پایگاه‌هایی که در زمینه خبرهای ایثار و شهادت فعالیت می‌کنند از سایت‌های ساجد، خبرگزاری فارس، جوان آنلاین، یالثارات الحسین(ع) و مشرق نیوز تقدیر شد.

هم‌چنین از دکتر حسن عباسی به‌عنوان “سردار جنگ نرم” نیز قدردانی شد.

آمریکا می‌خواهد به یک خودزنی سایبری دست بزند

در ادامه برنامه دکتر حسن عباسی به شرح وضعیت کنونی فضای مجازی و جهاد در آن جهاد اکبر است سخنرانی کرد و گفت: در متن دفاع مقدس نرم قرار داریم. در همایش وبلاگ‌نویسان در خرداد 88 که 12 روز قبل از انتخابات و 14 روز قبل از جنگی که دشمن رغم زده بود برگزار شد، درباره نا امن بودن فضای فیس بوک سخنانی گفته شد. عده ای از دوستان بر این ناامنی شکایت کرده و گفتند با این سخنان دیگر این فضا به راحتی قابل استفاده نیست.

وی هم‌چنین با بیان این‌که این فضا، فضای نا امنی است به تشریح نحوه عملکرد و مدیریت این فضا پرداخت و گفت: در طی 150 سال گذشته تلاش شده برای جهان بدن در نظر گرفته شود. که در آن آسیا قلب به شمار آمده و آمریکا مغز عنوان شده است. مدیریت فضای مجازی و اینترنت بر عهده سازمان امنیت ملی آمریکا است. سازمانی با نام اختصاری NSA.

دکتر عباسی در ادامه گفت: وقتی‌که سازمان امنیتی مدیریت این فضا را بر عهده دارد خواه ناخواه این فضا امنیتی و دفاعی خواهد بود.

عباسی با اشاره به این‌که اکثر کاربران اینترنت فضای آن را یک فضای پاک و مطهر می‌دانند اظهار داشت: رییس این فضای امنیتی، یک ژنرال 3ستاره است که سال گذشته اواسط مهر ماه از سوی اوباما به فرمانده عملیات سایبری منصوب شد. در نتیجه این فضا یک فضای امنیتی است.

وی در ادامه 2سوال مطرح کرد و به تشریح پاسخ آنان پرداخت و گفت: اولین سوال این است که دشمن در مورد خودش چه فکر می‌کند؟ او خود را مغز می‌داند که دیگران باید اعضای او را یعنی دست و پایش را تشکیل دهند. اما سوال دوم این است که او درباره ما چه فکری می‌کند؟ امریکا به صراحت از اسرائیل دفاع کرده است، درباره ستم‌گری‌های و ظلم‌هایی که به مردم یمن و بحرین می‌شود ساکت بوده و به تازگی به سوریه حمله کرده است و ایران را متهم به تهیه سلاح اتمی می‌داند. امریکا به دنبال اسلام زدایی و ضدیت با اسلام است.

رییس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با عنوان این‌که ایران در سال 78 دکترین سیاسی را مبتنی بر جنگ نامتقارن تدوین کرد که بعد از آن ایالت متحده اقدام به تدوین این دکترین نمود، گفت: دکترین ایران در برابر امریکا این است که اقدام نامتقارن در زمین حریف انجام دهد. اقدام نامتقارن یعنی اگر در کشوری مانند امریکا به سر می‌برید بر اساس فرهنگ و اعتقادات خودی فعالیت، فکر و کار کنید. در صفحه اینترنت که تقریبا همه چیز را او تهیه کرده است، شما باید با قواعد خودمان بازی کنید و گرنه در جهت خواسته‌های او اقدام خواهید کرد و این اقدام نامتقارن منفی در جهت منافع دشمن است.

وی در فراز آخرین سخنان خود هشداری را به فعالان فضای مجازی داد و گفت: آمریکا اخیرا قانونی را تصویب کرده است مبنی بر این‌که اگر کشوری دست به اقدامی بر علیه فضای سایبر این کشور بزند، امریکا می‌تواند به آن کشور بدون هماهنگی با سازمان ملل متحد حمله اتمی کرده و آنجا را بمباران اتمی کند.

عباسی پیش بینی کرد که در آینده به احتمال بسیار زیاد امریکا بخواهد همانند واقعه 11سپتامبر، به یک خودزنی سایبری دست بزند و در این میان ممکن است بخواهد سوء استفاده کرده و ایران را محکوم نماید.

دکتر عباسی افزود: حال شما بدانید که وقتی می‌گوید امروز 500هزار هکر و سرباز سایبری در ایران فعالیت می‌کنند، به چه چیزی ممکن است ختم شود.

این کارشناس امور استراتژیک در آخرین جمله خود چنین گفت: ایالت متحده نیاز به جنگ سایبری دارد. مبنای آن همان بورس و اوراق است که به این صورت وضعیت اقتصاد را کمی از بحران خارج نماید. باید مراقب باشیم.

حسن ختام این برنامه مدیحه سرایی کویتی‌پور، مداح زمان دفاع مقدس و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول