اگر امروز پیامبری مبعوث می‌شد،حتما از «رسانه‌های دیجیتال» بهره می‌برد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بر لزوم بهره‌گیری از فضای مجازی و نرم‌افزارهای دیجیتال برای انتقال پیام‌های والای اسلام تاکید کرد و گفت: فعالان حوزه رسانه‌های دیجیتال برای تشکیل یک اتحادیه فراگیر در این زمینه همفکری کنند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، در مراسم افتتاح پنجمین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، مسئولانی از وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری و نیروی انتظامی حضور داشتند.

لزوم توجه به فضای مجازی در حرکت بیداری اسلامی

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به توانمندی‌های متخصصان عرصه فناوری‌های نوین گفت: یکی از برنامه‌های ما در آینده، صادرات نرم‌افزارهای دیجیتال به خارج از کشور و عرضه آنها در نمایشگاه‌های دیگر کشورهاست.

وی در عین حال بر لزوم توجه بیشتر به تحولات حوزه رسانه‌های دیجیتال تاکید کرد: اگر ما فقط مصرف کننده محصولات فراوانی که در خارج از کشور تولید‌ می‌شوند باشیم، آسیب خواهیم دید.

وزیر ارشاد با اشاره به برگزاری 21 نمایشگاه استانی رسانه‌های دیجیتال ابراز امیدواری کرد، تا پایان سال این نمایشگاه در سایر استانها نیز برپا شود.

حسینی همچنین با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای اسلامی گفت: ما از همان زمان که موج بیداری اسلامی اوج گرفته بود، در تمام نمایشگاه‌های فرهنگی بخشی به همین عنوان داشتیم و در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال هم این اتفاق افتاده است. الان که حرکت بیداری اسلامی در جهان به راه افتاده است، ما نباید از توجه به فضای مجازی و نرم‌افزارهای دیجیتال غافل باشیم.

وی همچنین بر لزوم همفکری فعالان حوزه رسانه‌های دیجیتال برای تشکیل یک اتحادیه فراگیر در این زمینه تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح فاز نخست کتابخانه همراه دیجیتال کشور در ایام برگزاری پنجمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خبر داد و این اقدام را گامی در جهت افزایش سرانه مطالعه در کشور توصیف کرد.

حسینی همچنین اقدام مسئولان این نمایشگاه را در ایجاد بخشی با عنوان تولیدات دانش آموزی در عرصه رسانه‌های دیجیتال گامی مهم برای راه‌اندازی شبکه ملی فرهنگ ارزیابی و ابراز امیدواری کرد، تعداد خانه‌های فرهنگ دیجیتال که در حال حاضر 150 خانه است تا پایان سال به 500 خانه دیجیتال افزایش یابد.

وی در پایان سخنانش بار دیگر با تاکید بر اهمیت رسانه‌های نوین در انتقال مفاهیم گفت: مطمئن باشید اگر امروز هم پیامبری مبعوث‌ می‌شد، حتما از ابزارهای روز برای انتقال پیامش استفاده‌ می‌کرد و شما تردید نکنید او از سینما، کتاب، تئاتر و رسانه‌های دیجیتال برای انتقال پیامش بهره‌ می‌برد.

سعی کرده‌ایم نمایشگاه امسال دارای رشد قابل قبولی باشد

در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال همچنین عیسی زارع پور، مدیر این نمایشگاه در سخنانی با اشاره به بخش‌های 19 گانه این نمایشگاه از افزوده شدن 3 بخش جدید به این نمایشگاه خبر داد و گفت: سعی کرده‌ایم نمایشگاه امسال هم از نظر کمی و هم کیفی دارای رشد قابل قبولی باشد.

به گفته زارع پور در این دوره از جشنواره 30 هزار اثر مورد ارزیابی داوران قرار‌ می‌گیرند و امسال برای بار نخست آثار بخش بین‌الملل هم داوری‌ می‌شود.

رئیس پنجمین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از عرضه 300 محصول تولیدی دانش آموزان در حوزه رسانه‌های دیجیتال خبر داد و گفت: در بخش ویژه بیداری اسلامی هم 60 مهمان خارجی حضور خواهند یافت.

عیسی زارع‌پور نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را بزرگ‌ترین نمایشگاه این حوزه در خاورمیانه و یکی از کم‌نظیرترین رویدادهای این حوزه در سطح جهان ارزیابی کرد و گفت: امسال علیرغم افزایش 20 هزار متر مربعی فضای نمایشگاه جمعیتی معادل 60 درصد شرکت کنندگان فعلی پشت درهای نمایشگاه مانده‌اند و ما در خصوص اختصاص غرفه شرمنده آنها شده‌ایم.

وی ادامه داد: ما مصلی را روز یکشنبه تحویل گرفتیم و دوستان‌ می‌دانند که آماده‌سازی چنین نمایشگاه بزرگی ظرف 4 روز چقدر دشوار است.

باید از استعدادهای جوانان در این زمینه استفاده شود

در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به اهمیت رسانه‌های مجازی در انتقال مفاهیم بزرگ اسلامی و الهی گفت: باید از استعدادهای متراکم و انبوه جوانان در این زمینه استفاده شود.

ابوترابی فرد در ادامه از صادرات بیش از 120 میلیارد تومان محصولات و کالاهای رسانه‌ای دیجیتال خبر داد و گفت: بیش از 27 میلیارد تومان از این محصولات نرم‌افزارهای اسلامی و بیش از یک میلیون نسخه هم نرم‌افزار قرآنی صادر شده است که امیدوارم این میزان افزایش یابد.

جزییاتی از نمایشگاه پنجم

این نمایشگاه در 90 هزار مترمربع از مساحت مصلی در 19 بخش، در قالب بیش از 900 غرفه و با حضور نمایندگانی از 30 کشور برپا شده است.

در حالی که 20 هزار مترمربع بر فضای نمایشگاه امسال رسانه‌های دیجیتال افزوده شده است، به گفته عیسی زارع پور رئیس نمایشگاه جمعیت متقاضیانی که به دلیل کمبود جا از حضور در این نمایشگاه جا مانده اند، حدود 60 درصد شرکت کنندگان فعلی است.

در این نمایشگاه 30 هزار اثر در حوزه رسانه‌های دیجیتال با معرفی و عرضه خواهد شد؛ 8000 اثر در بخش نرم‌افزارهای رایانه‌ای، 25 پایگاه اینترنتی ثبت شده، 80 هزار بازی رایانه‌ای، بیش از 200 هزار نرم‌افزار تلفن همراه و 100 محصول تولیدی در زمینه رسانه‌های دیجیتال از سوی دانش‌آموزان در این نمایشگاه عرضه یا معرفی می‌شوند.

تعدادی از بخش‌های این نمایشگاه عبارتند از نرم‌افزارهای رسانه‌ای، نرم‌افزارهای تلفن همراه، بازی‌های رایانه‌ای، پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها، هنرهای دیجیتال، پژوهش، فناوری و نوآوری در رسانه‌های دیجیتال.

نمایشگاه همچنین شامل چهار بخش جدید ویژه بیداری اسلامی و رسانه‌های دیجیتال‌، جنگ نرم در رسانه‌های دیجیتال، تولیدات دانش‌آموزی رسانه‌های دیجیتال و بخش تولیدات مراکز فرهنگی دیجیتال (شبکه ملی فرهنگ) است.

قرار است در این دوره از نمایشگاه، 50 مرکز فرهنگی دیجیتال در سطح کشور و 4 مرکز فرهنگی در خارج از کشور با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به صورت همزمان افتتاح می‌شود.

پنجمین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال تا 24 مهرماه ادامه خواهد داشت و در پایان آن برترین آثار و محصولات و همچنین فعالان حوزه‌های مختلف این نمایشگاه معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول