دومین روز نمایشگاه رسانه‌ها؛ هنوز غرفه آرایی تمام نشده است!

روز دوم پنجمین نمایشگاه رسانه‌های دیجتال درحالی برگزار شد که هنوز بعضی غرفه ها خالی از تزئین بودند و هنوز غرفه‌دارها سرگردان در داشتن یک میز و چند صندلی، یک اینترنت پرسرعت و یا حتی، شماره غرفه بودند.

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» در این بین هر غرفه وبلاگی حال و هوای خاصی داشت و بازدید‌کنندگان محدود اما محبوب به خود را جذب کرده بود.

بخش جنگ نرم در انتهای سالن قرار گرفته است. در ابتدای بخش شبکه وبلاگ‌نویسان سجیل خود نمایی می‌کند. سایت کارهای مختلفی انجام می‌دهد اما در نمایشگاه هرچه می‌پرسم، می‌گویند هنوز مسئول نیامده که برنامه ها را به شما بدهیم.

 مجمع وبلاگ‌نویسان مهدوی در غرفه 47، جای کوچک اما پر از جمعیتی را به خود اختصاص داده است و برای میلاد امام رضا(ع) نیز برنامه دارد، هم مسابقه حضوری و هم مهمان که به احتمال قوی رئیس موسسه بنیاد مهدی موعود است. ساعت اجرای برنامه را گفته اند یازده.

غرفه 419 مختص جبهه جهادگران مجازی است و به مناسبت روز میلاد حضرت رضا(ع)، تقدیر از وبلاگ نویسان فعالی که در موج‌های مختلف جبهه حضور فعال داشته اند را به عمل خواهند آورد و نیز از یکشنبه قصد دارند مسابقه ایده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را اجرا کنند. علاقمندان می‌توانند هم به سایت مراجعه کنند و هم در غرفه به صورت حضوری شرکت کنند. بعد از اختتامیه نمایشگاه به صاحبان ایده‌های برتر، جوایزی اهدا خواهد شد.

اما بخش سایت‌ها و وبلاگ‌ها که به ‌آن‌ها برخط نیز می‌گویند، پر است از وبلاگ‌های گروهی و شبکه‌های اجتماعی.

شبکه اجتماعی اندیشگر به دلیل قرابتش به جبهه جهادگران مجازی اولین شبکه اجتماعی است که به چشمم می‌خورد، غرفه 274، که به مناسبت میلاد حضرت رضا(ع) رو نمایی از اولین تولبار فارسی را در سایت خواهند داشت و در غرفه نیز ساعت یازده جمعی از وبلاگ نویسان خانم عضو در اندیشگر به صورت نشست صمیمی‌ای خواهند داشت.

 غرفه 231، خالی از بنر و تزئینی است، دلیلش را خود غرفه داران می‌گویند که تازه غرفه را تحویل گرفته‌اند و فردا تازه می‌خواهند بچینند.

 به غرفه شبکه‌اجتماعی آی‌تک می‌روم، بروشور ندارند و کارت ویزیت به گفته‌ یکی از آن‌ها اس ام اس می‌شود! از مشهد آمده اند و  برای روز میلاد را به تبرک انتخاب کرده اند تا اتاق گفتگو را در شبکه فعال کنند، پوسترهای زیبایی در سرتاسر غرفه قرار دارد که به هر بازدیدکننده‌ علاقمند می‌دهند، غرفه 248.

بازدید کننده‌ای می‌پرسد: چرا دلتان شکسته‌است؟ اولین شبکه‌ی اجتماعی مینی‌مال که آرزو دارد با فیس بوک مقابله کرده و آن را به زمین بزند نیز به نمایشگاه آمده است. غرفه 246.

 غرفه هر شهید یک وبلاگ، مرا یاد مسابقه وبلاگی هر شهید یک وبلاگ می‌اندازد که از غرفه دار پرسیده بودم چه زمانی برگزیدگان مشخص می‌شوند و جواب داده بود، هنوز مشخص نیست!

پس از مدیرغرفه می‌پرسم، شما همان 24هزار شهید هستید؟ می‌گوید نه آن‌ها زیر نظر شهرداری تهران است و ما کارمان جداست، کارهای عمیق‌تر ودقیق‌تری انجام می‌دهیم و امیدواریم بنیاد شهید با ما همکاری کند، برنامه‌های نشست و سخنرانی هم دارند و از امروز (یکشنبه) آغاز خواهد شد، ساعت یازده امروز  مسئول فرهنگی سابق راهیان نور، شمس‌الدین معزی پور، مهمانشان است.

نزدیک به آن‌ها در غرفه 241، سنگری‌ها قرار گرفته اند که می‌خواهند مسابقه دفاع مقدس برگزار کنند و به برنده‌ها جایزه یک مین پلاستیکی بدهند.

 پرشین بلاگ هم آمده است، می‌گوید اگر اقای دکتر فردا بیاید برنامه نشست با وبلاگ نویسان را داریم، اگر نیامد نه! غرفه 244.

در حال خروج از راهرو غرفه افسران جنگ نرم را می‌بینم و یکی از غرفه دارها می‌گوید که تازه کار را شروع کرده اند، شاید قریب به دوماه، اما همین مدت، استقبال بسیار بالایی داشته است.

از راهرو خارج می‌شوم و به سمت جنوب می‌روم و پلاکفا در غرفه 256 را می‌بینم، مدیر این سرویس‌بلاگ هم حضور دارد و می‌گوید که هنوز غرفه آرایی‌شان تمام نشده است و امیدوارند که صبح یکشنبه به اتمام برسد.

 دیوار به دیوارش غرفه هم‌بلاگی است که در پاسخ به سوالات من می‌گویند که که مدیر غرفه نیست و نمی‌توانند بیش از معرفی سایت کاری انجام بدهند.

 تقریبا رو به رویشان، آن طرف سالن،‌ در ابتدای غرفه های شرقی،‌ حزب الله سایبر قرار دارد که هنوز شماره غرفه ندارد، غرفه 149 است و حرف‌ها و برنامه‌های زیادی خواهد داشت.

می‌خواهم آشفتگی معرفی غرفه‌ها را به حداعلی برسانم، به انتهای غرفه‌های بخش رسانه‌های بر خط در سمت شرقی سالن می‌روم و از آخر شروع می‌کنم، در غرفه‌ی 201 (تبیان) ایستاده ام که صدای نماز جماعت می‌آید، اما می‌خواهم اولین گزارشم را تمام کنم، پس سوال می‌کنم تا کسی جواب بگوید اما یکی ازغرفه‌دارها که به احترام من از جایش بلند می‌شود، می‌گوید که مسئول توضیح مسابقه‌ی وبلاگی تبیان به نماز جماعت رفته است.

رو به رویشان محو بروشورها می‌شوم که یکی غرفه دارها جلو می‌آید و می‌گوید، با راسخون آشنایید؟ می‌گویم بله! اگر هم نباشم بروشور به قدر کفایت توضیح داده است.

خانه فعالان مجازی در غرفه 205 قرار دارد و چند وقت بیشتر از تاسیس آن نمی‌گذرد نیز امسال به نمایشگاه آمده است و قرار است که در روز میلاد به بازدید‌کنندگان از غرفه، شربت و شیرینی بدهد.

سریع می‌گذرم اما در حین گذشتن از غرفه 152، بروشور شبکه مجازی ارزشی‌ها را هم بر می‌دارم، شبکه اجتماعی خاکریز شان باید جایی برای ارزشی‌ها باشد.

جوان بلاگ را در حال نقل و انتقال وسایل می‌بینم و فقط می‌پرسم، غرفه‌ی چند هستند؟ صدایی می‌گوید 248.

 نت ایران هم، همچون سال گذشته‌ در کنار دیگر شبکه‌های اجتماعی شرکت کرده و  غرفه 155 را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول