زن وبلاگ‌نویس مصری از میدان «التحریر» اخراج شد

تجمع کنندگان در میدان التحریر که از اقدام توهین آمیز “علیاء المهدی” یکی از زنان وبلاگ نویس مصری به خشم آمده بودند، وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و از میدان التحریر بیرون کردند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، پایگاه خبری روزنامه الفجر مصر امروز در گزارشی به اخراج “علیاء المهدی” زن وبلاگ نویس مصری از میدان التحریر اشاره کرد و نوشت: تجمع کنندگان مصری که از اقدام اخیر این زن در خلع لباس‌هایش و قرار دادن تصویر برهنه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی به خشم آمده بودند وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و از میدان التحریر بیرون کردند.

علیاء المهدی و اقدام زننده‌ای که مخالفت‌ها را برانگیخت

“علیاء ماجده المهدی”، وبلاگ‌نویس جوان مصری اخیرا در اعتراض به آن‌چه فقدان آزادی برای زنان مصری دانسته بود، تصاویر برهنه‌ای از خود را در وبلاگش قرار داده بود.

این اقدام وی با واکنش شدید مردم مصر روبرو شده بود و برخی از کسانی که در وبلاگ وی کامنت ارسال کرده بودند، وی را “دختر شیطان” خطاب کرده بودند.

البته این موضوع در رسانه‌های غربی و مخالفان موج بیداری اسلامی بازتاب گسترده‌ای داشت و برخی از آن‌ها تلاش کردند تا این موضوع را آغاز یک جنبش و یک نقطه عطف در انقلاب مردم مصر عنوان کنند و این‌طور برداشت کنند که جوانان مصری علاقه‌ای به حکومت اسلامگرایان ندارند.

اما “طارق الخولی”، سخنگوی جنبش ۶آوریل مصر، عضویت علیاء و دوست پسرش را در این گروه رد و عنوان کرد: علیاء عضو سازمان امنیت نظام سابق مصر بوده و اکنون درصدد تخریب جوانان جنبش ۶ آوریل در میان مردم است.

گفتنی است در پی این اقدام و دعوت علیاء از وبلاگ‌نویسان برای پیوستن به جنبشی که او راه انداخته بود، 2وبلاگ‌نویس ضد انقلاب ایرانی نیز در اقدامی زننده، با انتشار تصاویر خود به این حرکت پیوسته بودند که این موضوع با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد.

این در حالی است که گفته می‌شود حداقل یکی از وبلاگ‌نویسان مرد ایرانی که عکس خود را در وبلاگش منتشر کرده است، پیش از این سابقه اقدامات خارج از منطق را داشته است و از تعادل روانی مناسبی برخوردار نیست.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول