نبايد در قبال اظهار نظر تند يک جوان «برخورد تند» شود

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار امروز دوشنبه 16مرداد با هزار نخبه و فعال دانشجویی، با اشاره به مطالب مطرح شده درخصوص برخی برخوردهای قضايی با سايت‌ها و وبلاگ‌های دانشجويی گفتند: البته قوه قضاييه در اين خصوص، استدلال‌هايی دارد كه اگر مطرح شود احتمالا برخی ابهامات برطرف خواهند شد.

ایشان در این دیدار افزودند: اما عقيده من هم اين است كه نبايد در قبال اظهار نظر تند يك جوان دانشجو، برخورد تند شود.

پیش از این در پی انتشار برخی انتقادها در فضای مجازی به خصوص وبلاگستان، قوه قضاییه با تعدادی از وبلاگ‌نویسان دانشجو برخورد قضایی کرده بود.

در تازه‌ترین این محکومیت‌ها می‌توان به حکم حبس 4ماهه “محمدحسن روزی‌طلب”، نویسنده وبلاگ “یادنامه” به دلیل انتشار متنی انتقادآمیز در وبلاگش، از سوی قاضی شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت اشاره کرد.

علاوه بر این وبلاگ‌نویسانی چون سعید ساداتی، محمدصالح مفتاح، امیرحسین ثابتی، مجید بذرافکن در این زمینه پرونده مفتوح قضایی دارند.

اعتقادی به انتقاد نکردن ندارم

رهبر انقلاب اسلامی درخصوص سؤال يكی از دانشجويان مبنی بر اين‌كه “آيا انتقاد كردن به معنای تكميل كردن پازل دشمن است” تأكيد كردند: من به هيچ وجه اعتقادی به انتقاد نكردن ندارم بلكه همواره اصرار دارم، جريان دانشجويی موضع انتقادی خود را حفظ كند.

حضرت آيت الله خامنه‌ای افزودند: اما در بيان انتقادها بايد به اين نكته توجه شود كه طرح آن به گونه ای باشد كه مقصود دشمن را برآورده نكند.

کم تحرکی شورای‌عالی فضای مجازی

رهبر انقلاب هم‌چنين درباره سخنان يكی از دانشجويان درباره كم تحركی شوراي‌عالی فضای مجازی افزودند: نبايد برای ديدن نتايج فعاليت اين شورا تعجيل كرد. چرا كه اين‌گونه كارها، نيازمند چند سال زمان است.

سطح معرفت خود را مطالب وبلاگ‌ها قرار ندهید

توجه به هدف دشمن در جنگ نرم، محور ديگر سخنان امروز رهبری بود.

حضرت آيت الله خامنه ای به دانشجويان گفتند: از سر اعتقاد شما را افسران جنگ نرم می دانم به همين علت تأكيد می كنم كه به دقت هدف اصلی دشمن از جنگ نرم يعنی ايجاد تغيير در محاسبات مردم و مسئولان را مد نظر داشته باشيد.

ايشان، دل، ذهن، تفكرات و اراده مردم را كانون تهاجم نرم دشمنان دانستند و خاطرنشان كردند: آنها به صراحت می گويند بايد كاری كنيم كه ايرانيان محاسباتشان را عوض كنند يعنی به اين نتيجه برسند كه ادامه ايستادگی در مقابل استكبار و زورگويان جهانی به نفع آنها نيست و افسران جنگ نرم بايد با درك اين هدف گيری دشمن، به طور صحيح با آن مقابله كنند.

ايشان در ارائه مقابله صحيح با هدف اصلی دشمنان در جنگ نرم، افزايش سطح معرفت را مورد تأكيد فراوان قرار دادند.

رهبر انقلاب به دانشجويان توصيه كردند: سطح معرفت خود را مطالب سايت‌ها،‌ وبلاگ‌ها و اين‌جور مسائل قرار ندهيد. بلكه سعی كنيد با اتكای به قرآن، نوشته‌های استاد مطهری و نوشته‌های فضلای بزرگ و فضلای جوان حوزه‌ها، به‌طور روزافزون سطح معارف خود را ارتقا دهيد.

لازم به ذکر است در این دیدار 11 فعال و نخبه دانشجویی درباره موضوعاتی چون “لزوم تدوين نقشه جامع برای بهره برداری از فرصت های فضای مجازی”، “كم تحركی شوراي‌عالی فضای مجازی”، “لزوم حضور فعال و غير انفعالی در فضای مجازی و استفاده از برخی فرصت‌ها بجای برخوردهای محدود كننده و سلبی” و “برخورد قضایی با وبلاگ‌نویسان به محض انتشار کوچک‌ترین انتقاد” در حضور رهبر معظم انقلاب سخنان خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/.

  • بهار

    به نظر من مسئولین باید راجع به موضوعات مهم تری بحث کنند . مثلا در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه علاوه بر مدیریت شبکه و دریافت حق مدیریت و اضافه کاری و هزار جور مزایای دیگر ، به عنوان پزشک انتقال خون هم فعالیت می کند مثلا بعد از ظهر 1 ساعت می رود بعضی روزا هم به بهانه جلسه و … نمی رود بعدشم یه حقوق کامل میگیره کسی هم نیست ازش بپرسه چجوری به راحتی 2 تا شغل داری ؟ مثلا خیلی دلش واسه مردم سوخته . من البته امیدوارم مسئولین پیگیر باشند
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول