ایرانی‌های مجازی رئیس «فیلا» را ضربه‌فنی کردند

به گزارش «وبلاگ نیوز» دقایقی پس از پایان رقابت کشتی “سعید عبدولی” در مسابقات المپیک2012 لندن و شکست او در برابر حریف فرانسوی، کاربران ایرانی اعتراض‌های خود را به آرای صادر شده توسط داور در این رقابت آغاز کردند. ایرانی‌ها بر این باورند که داور در حق کشتی‌گیر کشورشان به وضوح ظلم کرده است.

در نخستین حرکت‌ها، برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، نشانی حساب کاربری داور این مسابقه در “فیس بوک” را به اشتراک گذاشتند و از دوستان خود خواستند تا نسبت به این “ناداوری” اعتراض خود را نشان بدهند و در این صفحه حرف‌های خود را به صورت “کامنت” ارسال کنند.

حجم کامنت‌های کاربران ایرانی فیس بوک به صفحه این داور به حدی بود که در ساعات پایانی روز گذشته، این صفحه از دسترس خارج شد.

از طرف دیگر، عده دیگری از کاربران، ایمیل رسمی “رافائل مارتینتی”، رئیس فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) را به اشتراک گذاشتند و موج ارسال ایمیل اعتراضی به او را آغاز کردند.

برخی دیگر هم صفحات رسمی المپیک2012 لندن در شبکه‌های اجتماعی را محل مناسبی برای اعتراض به این اقدام انتخاب کردند.

البته صفحه کشتی‌گیر فرانسوی در فیس بوک هم از این هجمه‌ها مصون نماند و به لیست سیاه ایرانیان تبدیل شد.

درخواست وزیر ورزش: نباید علیه ایران جبهه‌ای تشکیل شود

در پی جدی شدن اعتراض‌های کاربران ایرانی در فضای مجازی، “محمد عباسی”، وزیر ورزش و جوانان که این دیدار را از نزدیک تماشا می‌کرد، ضمن ناعادلانه خواندن نظر داور در این بازی گفت: از طریق آقای علی آبادی مراتب اعتراض‌مان را به گوش فیلا رسانده‌ایم. اما نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که جبهه‌ای علیه ورزش ایران شکل بگیرد. ما در روزهای آینده هم ورزشکارانی داریم که شانس کسب مدال هستند و نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که دیگران بخواهند حق آنها را ضایع کنند.

صدای ایرانی‌های معترض به گوش رئیس فدراسیون جهانی کشتی رسید

در آخرین ساعات دیشب، خبرگزاری مهر گزارش داد که “رافائل مارتینتی”، رئیس فدراسیون جهانی کشتی پس از این اتفاق در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد جدال کشتی ایران و فرانسه گفت: فدراسیون جهانی نفعی از این ماجرا نمی‌برد. با این حال پس از این مبارزه ایمیل‌های زیادی به دست ما رسید که حاکی از عصبانیت ایرانی‌ها بود.

او گفت: ما چنین انتظاری از ایرانی‌ها نداشتیم، چرا که برخی ایمیل‌های آنها تند و حتی توهین آمیز بود. با این حال ما قصد بازنده کردن کشتی گیر ایران را نداشتیم و همه را با یک چشم نگاه می‌کنیم.

زمانی که مارتینتی در حال گفت‌وگو با خبرنگاران بود علی آبادی در جمع آن‌ها حاضر شد و تاکید کرد که این ایمیل‌ها موضع رسمی ایران نیست و مسئولان ورزش کشورمان در نامه‌ای کتبی به قضاوت کشتی عبدولی اعتراض کرده و خواهان گرفتن حق این ورزشکار هستند.

این در حالی است که خبرگزاری فارس، امروز، از محروم شدن داوران این رقابت از سوی فدراسیون جهانی کشتی به‌دلیل حجم زیاد اعتراض‌های ایرانیان در فضای مجازی خبر داد.

کارشناسان کشتی بر این باورند که این اعتراض‌ها می‌تواند در دقت بیش‌تر داوران در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

انتهای پیام/.

 

One comment

  • سلام و درود
    این آقای داور نا محترم نه تنها محروم نشد بلکه تا همین امشب هم قضاوت کرد
    حتی قضاوت دیدار ماقبل فینال کشتی آزاد بین روسیه و آمریکا رو هم همین داور سوت زد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول