چرا بايد وبلاگي عليه رييس قوه قضاييه مطلب بنويسد؟

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایسنا، عصر دیروز سه شنبه 14 شهریور، آيت الله آملي لاريجاني، رئیس قوه قضاییه، براي اولين بار پس از تصدي رياست قوه قضاييه در جمع دانشجويان عضو انجمن هاي اسلامي مستقل در دانشگاه شريف حضور يافت و به پرسش پاسخ پرداخت.

رييس قوه قضاييه در اين نشست ضمن دفاع از عملكرد قوه قضاييه در عين پذيرش برخي اشكالات، به سوالات حضار پيرامون مسائل گوناگون پاسخ داد.

رييس قوه قضاييه با انتقاد از صحبت‌هاي يكي از مسئولان اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل سراسر كشور در ديدار با رهبري گفت: در اين جلسه گفته شد رييس دستگاه قضايي كه وقت دارند از برخي وبلاگ‌ها انتقاد كنند فرصت نكرده‌اند با وجود دعوت‌هاي بسيار در جلسات دانشجويي شركت كنند. اولا اين قياس مع‌الفارغ است. گلايه يك دقيقه است ولي حضور در جمع شما به چندين ساعت وقت نياز دارد. در ثاني اين حرف درست نبود، چون در ايامي كه من در قوه قضاييه هستم در چندين جلسه اين‌چنيني شركت كرده‌ام و پرسش و پاسخ هم برگزار شده بود.

وي ادامه داد: من خواهشم اين است، وقتي چنين چيزي در محضر مقام معظم رهبري مطرح مي‌شود قدري ظلم در حق دستگاهي است كه مي‌خواهد عدالت را اجرا كند. البته من خدمت مقام معظم رهبري عرض كردم كه چنين چيزي نبوده است. هرجا هم كه رفته‌ام اصرار داشته‌ام پرسش و پاسخ باشد.

دفاع نمی‌کنم که هر برخوردی صحیح است

آملي لاريجاني با بيان اينكه گلايه از دستگاه قضايي دو نوع دارد، يكي از آنها را برخورد با رسانه‌ها و وبلاگ‌ها عنوان كرد و ادامه داد: نمي‌خواهم دفاع كنم كه هر برخوردي صحيح است اما بايد بپذيريم كه گاهي حرف‌هاي موهني زده مي‌شود. رسانه‌ها مي‌توانند علامت سلامت جامعه باشند.

وي در ادامه به ارائه‌ مثالي پرداخت و افزود: در يكي از سايت‌ها كه بيان مي‌كنند حامي دولت هستند ـ كه شايد خود آقاي احمدي‌نژاد از آنها اطلاعي نداشته باشد ـ مطلبي عنوان شده بود مبني بر اينكه 285 گوسفند زنده خريداريم و عكسي از مجلس را منتشر كرده بود. من اين كار را رضاخاني مي‌دانم.

در اين هنگام عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران وارد جلسه شد كه رييس قوه قضاييه با مزاح اظهار كرد: آقاي دادستان اكنون حضور دارند و هركدام از شما اگر اذيت كنيد از اين‌جا مي‌بردتان كه اين گفته‌ رييس قوه قضاييه با خنده‌ دانشجويان همراه بود.

آملي لاريجاني خاطرنشان كرد: اين‌گونه اقدامات به دشمنان كمك مي‌كند. آيا اين‌گونه سايت‌ها مي‌توانند بگويند حامي دولت هستيم؟ در مثالي ديگر به گفته‌ من و سخنان مقام معظم رهبري در مورد موضوعي اشاره كرده بودند كه خلاف بود و من آن را خدمت رهبري نيز بردم. چرا بايد وبلاگي عليه رييس قوه قضاييه مطلب بنويسد؟ آيا آنها خيال مي‌كنند بنده مي‌توانم چنين خلاف‌بيني را انجام دهم؟ يا در مطلب ديگري من و برادرانم را سه تفنگدار ناميده بودند. البته ما بدمان نمي‌آيد تفنگ داشته باشيم (خنده دانشجويان). بايد به وجدان خودمان برگرديم و به شما توصيه مي‌كنم كه صداقت جواني خودتان را به حرف‌هاي خلاف آلوده نكنيد.

لازم به ذکر است که پیش از این رهبر انقلاب از رئیس دستگاه قضا خواسته بودند تا دلایل خود برای برخورد با دانشجویان را در جلسه‌ای با آن‌ها مطرح کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول