ششمین دوره طرح ملی «بوی سیب» با تکیه بر شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ نیوز» آئين نامه ششمين دوره طرح ملي بوي سيب با نام «برترین خادمان حسینی در فضای مجازی» منتشر شد.

در این آئین نامه با اشاره به چند مورد، تغییر اساسی روند دوره طرح ملی بوی سیب بیان شده است. اين دوره محدود به نوع خاصي از آثار نيست و همه فعاليت هاي عاشورايي مانند نوشته، وبلاگ، پادكست، صفحات اجتماعي، انجمن ها، سايت ها، حركت هاي وبلاگي و امثال آن امكان بررسي دارند.

همچنين در ششمين دوره طرح ملي بوي سيب، ثبت نام انجام نمي شود و هر شخصي مي تواند آثار عاشورايي خوبي را كه در فضاي مجازي مشاهده مي كند به دبيرخانه بوي سيب معرفي كند.

علاوه بر این، در اين دوره، همه فعالان فضاي مجازي مي توانند به بررسي وبلاگ‌ها، شبكه‌هاي اجتماعي، سايت‌هاي غيردولتي، انجمن‌ها و ساير بخش‌هاي وب بپردازند و هر حركتي كه از قوت محتوايي، زيبايي هنري و توزيع قوي برخوردار بود به دبيرخانه بوي سيب معرفي كنند.

آثار معرفي شده توسط تعداد زيادي از داوران باتجربه بررسي مي شود و در انتهاي دوره «برترين خادمان حسيني در فضاي مجازي» انتخاب خواهند شد.

ششمين طرح ملي بوي سيب، از همه فعالان فضاي مجازي دعوت کرده است که از ابتداي محرم الحرام تا اربعين حسيني مصادف با ۲۶ آبان لغايت ۱۴ دي به توليد و توزيع آثار حسيني بپردازند و در همين فاصله زماني، دبيرخانه بوي سيب آماده دريافت آثار رصد شده توسط علاقه مندان به فرهنگ حسيني است.

شیوه‌های معرفی

شما مي توانيد آدرس اينترنتي آثار، صفحات، حركت هاي وبلاگي، پادكست ها، سايت ها، اشخاص فعال و… را كه از قوت محتوايي، زيبايي هنري و توزيع قوي برخوردار هستند در فرم ساده اي كه در پايگاه بوي سيب ايجاد شده است، درج کنید. دبيرخانه همه آثار معرفي شده را بررسي خواهد كرد.

لازم به ذكر است در شبكه هاي اجتماعي مي توان با استفاده از هشتگ بوي سيب (#بوي_سيب) يا امكانات مشابه، جريان بوي سيب ايجاد كرد تا آثار مرتبط براي علاقه مندان قابل رصد باشد. بنابراين مي توانيد هنگام توليد هر اثر مناسب يا در نظرات آثار خوب از اين شيوه استفاده كنيد.

معيارهاي داوري

در يك نگاه كلي، معيارهاي داوري پيرامون آثار رسيده به شرح ذيل است:
1. محتواي آثار و حركت ها غني باشد.
2. اثر به صورتي هنرمندانه و زيبا توليد شده باشد. (الزامي به توليدي بودن اثر نيست اما آثار توليدي از امتياز بيشتري برخوردار هستند.)
3. توزيع اثر به خوبي صورت پذيرفته باشد.
4. فعاليت ها اثرگذار و مستمر باشد.

دبيرخانه اميدوار است با همكاري همه علاقه مندان اباعبدالله در فضاي مجازي بتواند «برترين خادمان حسيني در فضاي مجازي» را انتخاب كند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول