ابراز علاقه کاربران «فیس‌بوک» به صفحه‌ای با نام KHAMENEI.IR

به گزارش «وبلاگ نیوز»، راه‌اندازی صفحه هواداران سایت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب (khamenei.ir) و استقبال از آن در عرض یک روز، باعث شد این موضوع با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شود.

این صفحه در دومین روز راه‌اندازی خود، کم کم دارد مرز 10هزار «لایک» را هم می‌گذارد. صفحه‌ای که بی.بی.سی فارسی از آن به عنوان «ورود رهبر انقلاب به فیس‌بوک» یاد می‌کند. در حالی که بررسی این صفحه نشان می‌دهد که این ابراز علاقه هواداران سایت رهبری در زمره صفحات تأیید نشده شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» قرار می‌گیرد. این یعنی صفحه khamenei.ir در فیس‌بوک از سوی سایت رسمی رهبری مورد تأیید قرار نگرفته است.

با این همه، «ویکتوریا نولاند»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، رسمی‌ترین مقام سیاسی است که در این زمینه موضع گرفته و گفته است که به صفحه فیس‌بوک آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران مراجعه خواهد کرد و می‌خواهد بداند که در این صفحه چه چیزهایی منتشر شده است.

شما هم می‌توانید

راه‌اندازی یک صفحه به نام هر سایتی که شما بخواهید در شبکه‌ای مانند فیس‌بوک امکان‌پذیر است. جست‌وجوی عبارت «خامنه‌ای» در فیس‌بوک، نتیجه حدود 40 صفحه را به کاربر نشان می‌دهد که توسط افراد مختلف با زبان‌های مختلف (اعم از عربی، فارسی، انگلیسی و…) و به منظور ابراز علاقه به ولی امر مسلمین جهان ساخته شده است.

جالب این‌جاست که سایت khamenei.ir هم در این شبکه اجتماعی، به جز همین صفحه، 2صفحه دیگر نیز با همین نام دارد که البته مانند این صفحه مورد اقبال و استقبال قرار نگرفته‌اند.

سایت رهبر انقلاب دو صفحه دیگر هم در فیس‌بوک دارد که البته به اندازه این صفحه محبوبیت پیدا نکرده‌اند

راه‌اندازی صفحه هواداران (Fan Page) هم در فیس‌بوک یک اقدام معمول است. گرچه در این صفحه لفظی از هواداران سایت رهبر انقلاب به چشم نمی‌خورد. اما با توجه به غیر رسمی بودن صفحه، بایستی آن را یک ابراز علاقه کاربران فیس‌بوک به سایت رهبری قلمداد کرد.

با این حال به نظر می‌رسد علاقه‌مندان به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در استفاده از رسانه‌های اجتماعی نسبت به دیگر مراجع تقلید شیعه و علمای مسلمان، دانش خوبی دارند. مدت‌هاست این افراد در شبکه‌های دیگری مانند توییتر، گوگل پلاس، اینستاگرام، آپارات، یوتیوب و افسران فعالیت می‌کنند و آخرین اخبار مربوط به ایشان را در شبکه‌های اجتماعی به زبان‌های مختلف و قالب‌های متفاوت منتشر می‌کنند.

البته در این میان برخی سایت‌های خبری مانند «رویداد» و «کبیر نیوز» در تماس با مدیریت سایت khamenei.ir، تلاش کرده‌اند اطلاعاتی را در این زمینه دریافت کنند، اما این‌طور که پیداست هیچ‌کدام از این صفحات به صورت رسمی (Official) به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب تعلق ندارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول