دیدار وبلاگ‌نویسان با خانواده «مصطفای شهید»

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، جمعی از وبلاگ‌نویسان و کاربران شبکه‌های اجتماعی به مناسبت اولین سالگرد شهادت مصطفی احمدی‌روشن، روز جمعه 22 دی‌ماه با خانواده او دیدار کردند.

در این جلسه وظیفه دانشجویان از طرف خانواده شهید احمدی‌روشن درس‌خواندن، انجام فعالیت‌های مفید در تشکل‌های دانشجویی، احترام به پدر و مادر و تبعیت از دستورات رهبری تبیین شد.

شروع جلسه همزمان با پخش مستند «تولدت مبارک» از صداوسیما بود که دانشجویان و فعالان مجازی این مستند را همراه با خانواده شهید به تماشا نشستند. در این بین گریه‌های پدر و مادر شهید احمدی روشن حاضرین را نیز منقلب کرده بود.

در ابتدا رحیم احمدی‌روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن از حاضرین به دلیل تسکین دردهای این یک سال گذشته‌شان تشکر کرده و وظیفه انتشار و نمایش اهداف شهدا را مهم شمردند.

وی در ادامه به تشریح خصوصیات شهید پرداخت و اعلام کرد که قبل از شهادت پسرمان ما هم از وضعیت وی اطلاع نداشتیم.

این پدر در ادامه به چهار خصوصیت شهید اشاره می‌کند و می‌گوید: پسرم چهار خصوصیت داشت؛ اول به پدر و مادرش بسیار احترام می‌گذاشت دوم یک سرباز خوب برای ملت ایران بود، سوم یک تابع محکم دستورات رهبری و چهارم بنده خوبی برای خدا بود.

جلسه با پرسش و پاسخ ادامه یافت و مادر شهید احمدی روشن در پاسخ سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اهمیت تخصص یا عمل می‌گوید که هر دوی این عوامل مهم هستند اما مصطفی سعی کرده بود همزمان با تلاشی که انجام می‌دهد تخصص لازم را نیز بدست بیاورد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا خانواده شهید دیدار با آقای هاشمی رفسنجانی را قبول نکردند می‌گوید: آقای هاشمی رفسنجانی در گذشته خدمات بسیاری انجام داده‌اند اما در سال 88 و در مسائل فتنه رفتاری را داشتند که ما به همان دلیل دیدار ایشان را قبول نکردیم.

در ادامه جلسه همسر شهید احمدی روشن در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر چگونگی حضور مصطفی در بسیج دانشگاه شریف می‌گوید: مصطفی وقت زیادی را بسیج می‌گذراند اما سعی می‌کرد این حضور به درسش آسیب نرساند.

وی خطاب به دانشجویان و فعالین مجازی حاضر در جلسه می‌گوید که توجه داشته باشید شما که در انجمن‌های اسلامی یا بسیج دانشگاهتان فعالیت می‌کنید نباید شما را به عنوان فردی بشناسند که وضعیت درسی ضعیفی دارند و باید توجه کنید که این کار شما به نام تشکل شما تمام خواهد شد.

همسر شهید ادامه داد: درست است که مصطفی در درس‌هایی که می‌خواند بهترین فرد کلاس نبود اما وقت خود را نوعی استفاده می‌کرد که بتواند تولید داشته باشد و سعی می‌کرد حتما پروژه‌هایی را خارج از درس انجام بدهد.

این جلسه با عکس ‌های دسته جمعی و صحبت های فردی دانشجویان با خانواده شهید به پایان رسید.

گزارش تصویری این دیدار را می‌توانید از این‌جا ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول