حضور در شبکه‌های اجتماعی برای فوتبالیست‌ها خوب نیست

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» سایت تهران پرس، در پی حضور بازیکنان حرفه‌ای تیم های بزرگ در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به بررسی مضرات این موضوع پرداخت.

چندسالی از هیاهوی برخورد کمیته انضباطی با ناهنجاری‌های اجتماعی ایجاد شده توسط بازیکنان فوتبال می گذرد و علی رغم برخوردهای چکشی این رویه بیش از پبش خودنمایی می کند، رویدادی که این روزها با شبکه اجتماعی فیس بوک برجسته شده و از مدل لباس و مو گرفته است، بازیکنانی که تا نیمه های شب در شبکه‌های اجتماعی سرگردانند و با دریافت مبالغ حرفه ای از باشگاههایشان ناچیز ترین اصول حرفه ای را رعایت نمی کنند؛ برای بررسی این موضوع سراغ پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال رفتیم تا نظرات آنها را جویا شویم.

 مجید جلالی مربی و پیشکسوت فوتبال در اینباره گفت: در گذشته می‌گفتند ما نمی‌توانیم همه دنیا را فرش کنیم ولی می‌توانیم یک جفت کفش به پا کنیم، فضای اجتماعی جهان به سمتی پیش می رود که نمی‌توان همه درها را به سمت جوانان بست، اگر هم این اتفاق رخ دهد جوانان به سمت دور زدن قانون و باز کردن درهای بسته به صورت غیر قانونی می روند.

وی افزود: ما باید سعی کنیم فرهنگ سازی کنیم. باید سعی کنیم خودمان را در مقابل این آسیب ها ایزوله کنبم. باید راهایی را برویم که به سمت واکسینه کردن می روند.

جلالی از باشگاه به عنوان بعد حرفه ای-ورزشی این رویداد تصریح کرد: حضور در شبکه‌های اجتماعی برای فوتبالیست‌ها به هیچ‌وجه خوب نیست، ساعت های خواب را نمی توان با چیزی عوض کرد و اگر بازیکنان این موضوع را بدانند هرگز به چنین اقداماتی دست نمیزنند.

وی افزود: تفاوت بازیکنان حرفه‌ای دنیا با بازیکنان ایرانی در همین عادت‌های حرفه‌ای است. اینکه آنها به هیچ قیمتی ساعات استراحتشان را برای تفریحات این چنینی صرف نمی کنند.

هوشنگ نصیزاده کارشناس فوتبال نیز در اینباره گفت: از نگاه اجتماعی این اتفاق جرم محسوب نمی‌شود. کارشناسان آی‌تی معتقدند حضور در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب نمی‌شود، بلکه استفاده از فیلتر شکن ناهنجاری و جرم است.

نصیرزاده افزود: از نگاه حرفه‌ای هم این کار غلط نیست اما بازیکنان حرفه‌ای هرگز وقتشان را برای چنین تفریحاتی هدر نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: اگر عضویت و فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک غلط است، باید از طریق باشگاه پیگیری شود، باشگاه‌ها باید با قرار دادن بندهای انضباطی در قراردادهایشان از حضور بازیکنانشان جلوگیری کنند، چرا که هیچ منعی از نظر قانونی نه در فیفا و نه در کمیته انضباطی ما وجود ندارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول