10درصد جرایم فضای مجازی مربوط به حوزه «امنیت اخلاقی» است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، سرهنگ محمدمسعود زاهدیان، رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی، در گفتگو با خبرگزاری تسنیم از گشت‌زنی این پلیس در فضای مجازی خبر داد.

وی در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه «وضعیت حضور پلیس امنیت اخلاقی در فضای مجازی چگونه است؟ آیا وظیفه رصد و برخورد با جرایم در این حوزه را به پلیس فتا سپرده‌اید یا خودتان مستقیم به این جرایم رسیدگی می‌کنید؟» گفت: ما به عنوان رده تخصصی، اقدامات تخصصی‌خودمان را در اینترنت و فضای مجازی انجام می‌دهیم. گشت‌زنی پلیس امنیت اخلاقی در این حوزه وجود دارد.

وی ادامه داد: شناسایی مفاسد، رصد سایتهایی که اقدام به ترویج ابتذال، بی‌بندوباری، فساد می‌کنند و همچنین شبکه‌هایی که به نوعی ارتباط اینترنتی را با این افراد برقرار می‌کنند و به دنبال آن ارتباط‌های نامشروع بوجود می‌آید در دستور کار پلیس امنیت اخلاقی است.

سرهنگ زاهدیان تصریح کرد: فضای مجازی را صرفا نباید اینترنت تعریف کنیم زیرا لوح‌های فشرده توقیف شده مانند بازی‌های رایانه‌های مروج فساد و بی‌بندوباری، فضای ماهواره‌ای هم جزو فضای مجازی است و در حوزه فعالیت پلیس امنیت اخلاقی قرار دارد.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی، با بیان اینکه 80 جرم سایبری در فضای مجازی شناسایی شده است، افزود: 10 درصد این جرایم مربوط به حوزه امنیت اخلاقی است. ارتباط روی شبکه‌های اجتماعی مانند گوگل‌پلاس، فیس‌بوک، توییتر، شبکه‌های فحشا که از طریق اینترنت ارتباط‌گیری می‌کنند، باندهایی که تصاویر و عکس‌های مستهجن منتشر می‌کنند از جمله این جرایم هستند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول