ادغام شبکه‌های اجتماعی، تکامل یا شورش؟

مهمترین بازیگران این صحنه که بوده و چگونه کار خود را انجام می‌دهند؟

ممکن است ترکیبی از این دو ایدئولوژی را ببینیم ولی با بلوغ شبکه‌های اجتماعی برخی چیزها اندکی داروینی می‌شوند. گوگل هیچگاه از اینکه محصولات خود را بیرون کشیده و آنها را دور بیاندازد نترسیده است. (گوگل ویو را به خاطر دارید؟) در حال حاضر فیس‌بوک و توییتر بی رحمی خود را با خرید پروژه‌های استارت آپ و گرفتن ایده از آنها و یا حذف آنها پیش از تبدیلشان به یک تهدید به نمایش گذاشته‌اند. یاهو، به ویژه، در این فضا شکل گرفته است، اگرچه به دلیل غفلت و مسامحه در حال حذف شدن از صحنه است. مریسا مایر،می‌خواهد پوست این کنایه  بادوام را از یاهو جدا کند، و گفتن اینکه شرکت Tumblr را به خاطر 1.1 میلیارد سودش نابود نخواهد ساخت، برای او به مانند نوشیدن جام زهر است.

درس‌هایی از تاریخ

با به وجود آمدن سازمان‌های امپراطوری، آنها به نقاطی برای متوقف کردن و یک گونه کردن دیگران تبدیل شدند. اسکندر نتوانست از تاخت و تاز کشورهای جدید جلوگیری کند و بالاخره تلاش مستمر آنها او را به کشتن داد. روم،برخلاف اسکندر، تمدن‌های بسیاری را به خود ملحق کرد که مجبور بودند احکام سنا را بیش از قبیله سالارهای خود بپذیرند. این مسئله برای جوامع آنروزی غیر قابل هضم بود و به این دلیل امپراطوری از هم پاشیده و فرو ریخت.

بنابراین اگر می‌خواهید از تاریخ درس بگیرید، یک وایکینگ باشید. وایکینگ‌ها تنها متجاوز و غارتگر نبودند، آنان بازرگان، مهاجر و تازه کیش بودند. به موزه  اشیای باستانی ملی سوئد در استکهلم سفر کنید، تا راه‌های بازرگانی وایکینگ‌ها را در آخرین یورششان به بغداد ببینید. این قابلیت حمل و نقل و آمادگی برای تغییر بدون اینکه سرشت اصلی شما دستخوش تغییر گردد، باعث به وجود آمدن ویلیام فاتح شد. کسی که ضمنا از وایکینگ‌ها زاده شده بود.

آخرین کیرتسو

کسب و کار ژاپنی در قرن 20 تحت تسلط کیرتسو بوده است. یکی شدن کسب و کارهای قفل شده مانند پیمان بین دولت‌ها، برای ایزوله شدن علیه اعمال نفوذ و نوسانات بازار سهام. این شیوه  انحصار طلبانه از رکود سال 1990 ژاپن تاثیر زیادی گرفت، ولی در ماورای سرزمین آفتاب تابان تحسین زیادی را برانگیخت.

ویجین گروپ، مایکروسافت و کرایسلر تمامی بیزینس‌هایی هستند که مانند کیروتسو توصیف می شوند.

اگرچه، در شرکت‌های آمریکایی روابط بیش از عملکرد خشک و تحت قانون شرکت‌های ژاپنی به شبکه‌های آزاد بین متحدین شبیه است.

برای من، روند فزاینده  شبکه‌های اجتماعی برای اتحاد با یکدیگر، بواسطه یکپارچگی با خدمات مالی و شرکت‌های روابط عمومی پیشنهاد احیاء روش کیروتسو را می‌دهد. شاید تقلید از کنسرسیوم تکنولوژی که در حراج اختراع نورتل انجام شد نشانه‌ای از رشد پنهانی عصر اینترنت باشد.

بازیگران اصلی شبکه‌های اجتماعی نور خود را در زیر یک پیمانه مخفی نمی‌سازند. پیش بینی می‌شود همت‌هایی که ستون‌های بلندی مانند فانوس‌های دریایی را می‌سازند، در سال‌های آینده زمین شبکه‌های اجتماعی را روشن سازند.

تضاد ابر سایت

از مردم شنیده بودم که این روزها برای بسیاری افراد «فیس‌بوک اینترنت است.» یا فیس‌بوک واقعا یک مرورگر اینترنت است. ولی من اساسا با این فلسفه  «ابرسایت» موافق نیستم. به‌ویژه درباره  توجهی که در موبایل به فیس‌بوک می‌شود. من فکر می‌کنم هنوز فضایی برای ازدیاد موارد دیگر نیز وجود دارد، محصولات و خدماتی که پس از خوابیدن گرد و خاک در این آشفته بازار دره  سیلیکون به عرصه  ظهور خواهند رسید. دلیل این خوشبینی من پایین آمدن سطح قوانین و جریان آزاد استانداردها و اطلاعات و ظهور دستگاه‌های قابل پوشیدن و دیگر محصولات نوظهور است. شما از کسی انتظار ندارید که گوگل گلس و یا آی واچ را برای هدفی تکراری مانند بازدید یک وب پیج و یا یک پروفایل پلتفرم بپوشد، غیر از این است؟ ولی آنها درحقیقت مانند یک از شبکه  اجتماعی خود فید خوانده، آپدیت‌ها و پیام‌های خود را دریافت می‌دارند.

مترجم: محمد مرتجی

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول