محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در اختیار اهداف امنیتی غرب

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، ستار خسروی، رییس پلیس فتا استان اصفهان در کارگاه آموزشی آشنایی با تهدیدات فضای سایبری که در سپاه ناحیه نجف آباد برگزار شد با بیان اینکه با پیشرفت دهکده جهانی، شهروندان گاهاً خود را مستقل از حکومت فرض می‌کنند، اظهار داشت: با پیشرفت تکنولوژی در جوامع بشری، فضای سایبری هم بستر مناسبی برای به انجام رساندن اهداف شوم دشمنان امنیت فضای سایبری شده است.

وی افزود: فضای سایبری فضای مجازی نیست چرا که ما تعاملات را در آن می‌بینیم و فضای مجازی را می‌توان برای توصیف تمام انواع منابع اطلاعاتی موجود شده از طریق شبکه‌های رایانه‌ای به کار برد، در حقیقت فضای مجازی نوع متفاوتی از واقعیت مجازی و دیجیتالی است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در بیان تفاوت فضای سایبری و فضای مجازی تصریح کرد: مفهوم سایبرنتیک دلالت بر سیستم‌های کنترلی ابر تکنولوژی‌های رایانه‌های به هم پیوسته، تکنولوژی جدید و واقعیات مصنوعی با راهبردهای دستیابی و کنترل سیستمی دارد.

این مسئول با تاکید به اینکه فضای سایبری همانند یک عمارت شیشه‌ای است، ادامه داد: 44 درصد از کل کاربران اینترنت از قاره آسیا هستند و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان در رتبه سیزدهم است و از همین رو اهمیت وجود پلیس فتا چند برابر می‌شود.

خسروی اضافه کرد: ایران در خاورمیانه رتبه نخست در زمینه پلیس فتا را دارد و از معدود کشورهایی است که دارای پلیس سایبری است.

محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در اختیار اهداف امنیتی غرب

وی با اشاره به گسترش زیاد شبکه‌های اجتماعی اضافه کرد: پس از واقعه 11 سپتامبر که نقاط ضعف دستگاه‌ها و لایه‌های امنیتی ایالات متحده آشکار شد، رشد شبکه‌های اجتماعی چشمگیر و محبوب‌ترین آنها همانند فیس بوک، مای اسپیس و تویتر بعد از این واقعه بوجود آمد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در ادامه افزود: کسانی که از پایه‌های اعتقادی دینی قوی برخوردار هستند، عضو شبکه‌های مخرب اجتماعی نمی‌شوند.

این مسئول با اشاره کارکردهای شبکه‌های اجتماعی گفت: کارکردهای سیاسی شبکه‌های اجتماعی در اختیار قدرت‌های استکباری است و بین شبکه‌های اجتماعی که بعد از 11 سپتامبر برای تقویت ضعف‌های اطلاعاتی غرب پدید آمدند، رابطه پنهانی است.

خسروی در خصوص رابطه شبکه‌های اجتماعی محبوب عنوان کرد: در فضای امروزی، محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی با اهداف سیاسی بوجود آمده‌اند به طوری که فیس‌بوک سرباز NSA است و تویتر ارتباط بین سرباز و فرماندهان را برقرار می‌کند و در این بین یوتیوب به خوبی مانیتور می‌کند و در انتها ماهواره هم اجرا می‌کند.

97 درصد مردم ایران با فضای سایبری در ارتباط هستند

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ضمن ارائه آمارهایی در رابطه با فضای سایبری گفت: امروزه از بین 5 میلیون ترابایت حجم اطلاعات اینترنتی، بیش از هزار صفحه فارسی وجود دارد.

وی ابراز داشت: روزانه 100 هزار سایت به این فضا افزوده می‌شود که 12 هزار آن مختص جرائم اینترنتی است.

مراقب تهدیدات وسائل ارتباطی باشید

خسروی ادامه داد: کاربران در فضای اینترنت خود را شهروند یک جامعه جهانی می‌دانند پس باید مراقب تهدیدات اینترنت و وسایل ارتباطی باشند.

این مسئول متذکر شد: بهتر است در شبکه های اجتماعی عضو نشویم و هدیه‌هایی چون تلفن همراه، مودم، کارت‌های شبکه و من قبیل اجناس دریافتی را استفاده نکنیم.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در پایان اذعان داشت: باید اطلاعاتمان را افزایش دهیم تا فرزندانمان را بهتر کنترل کنیم.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول