حضور دانش آموزان در فضای مجازی باید فعال باشد

«وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش در اختتامیه اردوی مربیان تشکل فرزانگان سازمان دانش آموزان که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار داشت: دغدغه‌های تعلیم و تربیت، دغدغه‌های نسلی است که در آینده، اداره جامعه را بر عهده خواهند داشت.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید، به بازگشت شادی و نشاط به جامعه تأکید دارد و بر همین اساس، محیط مدارس باید شاد باشد.
کفاش اضافه کرد: علاوه بر این موارد، تقویت روحیه معنوی و تقید به نماز از درون و نه به‌صورت تحمیلی، ازجمله انتظارات از آموزش‌وپرورش است یعنی آموزش علم و ایمان همراه باهم و توجه به جنبه‌های مختلف تربیتی باید مدنظر باشد.
وی افزود: همان‌طور که دانش آموزان باید در کنکور رتبه خوبی را کسب کنند، به عبادت نیز باید توجه داشته باشند و در کنار آن، در بحث ورزش نیز پیشگام باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه ما حق نداریم فرزندان این سرزمین را تک‌بعدی تربیت کنیم، ادامه داد: تصور نکنید داعش و طالبان، مذهب را نمی‌دانند؛ این‌گونه نیست بلکه آن‌ها تک‌بعدی تربیت‌شده‌اند و دیگران را دوست ندارند یعنی هر کس به‌غیراز آن‌ها بیندیشد باید کشته شود.
کفاش با اشاره به فضای مجازی اظهار داشت: دانش آموزان نباید از فضای مجازی فرار کنند یا با آن مقابله داشته باشند بلکه باید در این فضا، حضوری فعال داشته باشند.
وی ادامه داد: در آموزش‌وپرورش حق نداریم به سلیقه خود فقط بخشی از فعالیت‌ها را اجرا کنیم چراکه دانش آموزان به فعالیت‌های اجتماعی، حضور در تشکل‌ها و فعالیت‌های سیاسی نیاز دارند و به‌گونه‌ای باید تربیت شوند که در برابر مسائل جامعه از خود عکس‌العمل نشان دهند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه تربیت دختران از تربیت پسران مهم‌تر است، افزود: دختران نیمی از جامعه را تشکیل داده و تربیت‌کننده نسل آینده هستند به همین دلیل تربیت دختران در آموزش‌وپرورش اهمیت بیشتری دارد.
وی تصریح کرد: تلاش ما در سازمان دانش‌آموزی باید این باشد که مهارت زندگی را به دانش آموزان آموزش دهیم و آن‌ها باید یاد بگیرند پیش از آنکه که طلبکار نظام باشند، خادم نظام باشند.
کفاش در پایان تأکید کرد: دانش آموزان باید به‌گونه‌ای تربیت شوند که خود را نسل بدهکار به انقلاب و خون شهدا بدانند و مطابق با سبک زندگی ایرانی – اسلامی تربیت شوند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول