استفاده از فضای مجازی نیازمند سواد رسانه‌ای است

مجازیستحجت الاسلام عبدالرضا رستگار، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان:

  • فرصت سوزی یکی از تهدید‌های فضای مجازی است و شبهات دینی و اعتقادی از طریق فضای مجازی در ذهن مخاطب وارد می‌شود، فضای مجازی ذهن جوانان را از شبهه‌ها و سؤالات پر کرده و در حال سوق کشور به مادی گرایی و ماتریالیستی است.
  • فضای مجازی سبب تحریک شهوات جوانان است و فیلم‌های هنجارشکنانه و خارج از عرف به راحتی در فضای مجازی پیدا می‌شوند، فضای مجازی به راحتی می‌تواند شبهه‌های دینی، اخلاقی و اعتقادی را در در ذهن مخاطب قرار دهد که بهترین راهکار برای مقابله، مباحث فرهنگی است.
  • فضای مجازی در پی تغییر سبک زندگی اسلامی است و همچنین فضای مجازی تلاش می‌کند نگاه جوانان و مردم به منافع شخصی و نه عمومی باشد؛ چنین هدفی سبب می‌شود تا از چاره اندیشی برای کمک به همنوعان و احترام به بزرگان و اعتقاد به ماورا الطبیعه دورتر شویم.
  • استفاده از فضای مجازی نیازمند سواد رسانه‌ای است و فضای مجازی بهترین فرصت برای رساندن پیام انقلاب اسلامی و فریاد عدالتخواهی و رسالت مهدوی به جهانیان است.
  • فضای مجازی قابل کنترل از سوی استکبار نیست و فرصت‌های شغلی بسیاری در فضای مجازی قابلیت اجرایی شدن دارند و فعالیت‌های بسیار خوبی از سوی حوزه‌های علمیه، مراکز فرهنگی و پژوهشی صورت گرفته است.

/رسا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول