بنیان‌گذاران گوگل به باشگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری‌ها پیوستند

مجازیست-ثروت لری پیج ۴۸ ساله در سال جاری میلادی با ۲۱ میلیارد دلار افزایش، دوشنبه گذشته به ۱۰۳٫۶ میلیارد دلار رسید و به این ترتیب به ششمین فرد فوق ثروتمند جهان تبدیل شد.

ثروت برین ۴۷ ساله نیز روز دوشنبه، به ۱۰۰٫۲ میلیارد دلار رسید، هرچند با گشایش بازار و معامله سهام آلفابت در قیمت‌های پایین‌تر، مجددا از باشگاه صد میلیارد دلاری‌ها خارج شد.

دلیل اصلی افزایش ثروت این دو، رشد ۳۲ درصدی ارزش سهام آلفابت در سه ماه و نیم گذشته از سال ۲۰۲۱ بوده است. هر چند که روز دوشنبه و بازگشایی بازارهای مالی در آمریکا، ارزش این سهام ۱٫۳ درصد افت کرد.

پیج و برین که در سال ۱۹۹۶ گوگل را پایه‌گذاری کردند، به طور مشترک ۵۱ درصد از سهام مدیریتی آلفابت را در اختیار دارند. کل سهام آنها در این شرکت ۱٫۵ تریلیون دلاری، ۱۱٫۴ درصد است.

این دو نفر در سال ۲۰۱۹ از مدیریت شرکت کناره‌گیری کردند و تنها در نقش بنیان‌گذاران، به ارایه مشاوره به مدیریت شرکت می‌پردازند. به این ترتیب، سوندار پیچای، چهره اصلی مدیریت آلفابت در دو سه سال اخیر بوده است.

اما این دو، تازه‌ترین اعضای باشگاه صد میلیارد دلاری‌ها هستند.

نخستین کسی که به این باشگاه وارد شد، بیل‌ گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت بود که در سال ۱۹۹۹ به ثروتی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسید. اما با بروز بحران دات‌کام، بخش زیادی از این ثروت از دست رفت. او در سال ۲۰۱۹ مجددا به عنوان سومین فرد ثروتمند جهان و با دارایی نزدیک به ۱۴۵ میلیارد دلار، به باشگاه یکصد میلیارد دلاری‌ها برگشت.

جف بزوس، مدیر ارشد اجرایی آمازون نیز در سال ۲۰۱۷ به ثروت یکصد میلیارد دلار رسید و در این ۴ ساله، ثروت‌اش تقریبا دو برابر شده و به ۱۹۷ میلیارد دلار رسیده است.

نفر بعدی ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلاست که هم اکنون با ۱۷۵ میلیارد دلار ثروت، دومین نفر در باشگاه صد میلیارد دلاری‌هاست.

سایر اعضای این باشگاه عبارتند از برنار آرنو، سهامدار عمده LVMH با ۱۳۲ میلیارد دلار ثروت، مارک زاکربرگ با ۱۱۸ میلیارد دلار و وارن بافت با ۱۰۴ میلیارد دلار ثروت.

/آی تی من/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول