کینه ای که موجب نشر اکاذیب در فضای مجازی شد

 سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا پایتخت :

  • در پی شکایت نماینده حقوقی اعضاء هیئت مدیره یک مجتمع تجاری به پلیس فتا، که مدعی شد شخصی که قبلاً به عنوان عضو هیئت مدیره پاساژ تجاری مشغول به فعالیت بوده ، با خاتمه فعالیت در هیئت مدیره اقدام به تهدید و نشر اکاذیب در شبکه اجتماعی واتس آپ به قصد تخریب و انحراف ذهن مالکان و همسایگان نسبت به وی کرده است؛ موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
  • با بررسی های صورت گرفته توسط  کارآگاهان سایبری، متهم که مردی میانسال بود به پلیس فتا احضار شد. با حضور وی در اداره پلیس و مواجه با اتهام وارده انگیزه خود را  از اعمال مجرمانه اش، اختلافات مالی موجود در مجتمع تجاری بیان داشت.  در نهایت با دعوت از نماینده شاکیان، پرونده با تکمیل مستندات لازم به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شد.
  • آسیب ناشی از توهین و نشر اکاذیب در فضای مجازی به مراتب بیشتر از توهین در فضای حقیقی است که در آن ممکن است فرد تنها در مقابل تعداد جمعیتی کم  قرار داشته باشد، شاید در فضای حقیقی بشود اعاده حیثیت کرد، اما توهین در فضای مجازی، که در سراسر جهان قابل انتشار است اعاده حیثیت بسیار مشکل و شاید غیر ممکن است، لذا براساس قانون مجازات اسلامی تخلف بوده و برابر قانون با شخص خاطی برخورد می شود.

/پایگاه پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول