بیش از ۱۱۵هزار کسب و کار در اینستاگرام

مجازیستسازمان فناوری اطلاعات ایران به ریاست امیر ناظمی، دو سالی است که به نهاد حاکمیتی برای کمک به کسب و کارهای مجازی و تعامل با آن‌ها تبدیل شده است. ارائه تسهیلات و زیرساخت و تسهیل امور مربوط به دریافت مجوز از جمله اقداماتی است که در سازمان فناوری اطلاعات برای کسب و کارها انجام می‌شود.

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات، درباره وضعیت و آمار کسب‌وکارهای فعال در بستر اینستاگرام:
  • بررسی‌هایی که خردادماه بر روی این شبکه اجتماعی انجام شد، نشان می‌دهد در میان صفحات دارای دنبال‌کننده متوسط و زیاد (فالوئر بالای ۵ هزار دنبال‌کننده) جایگاه صفحات کسب‌وکار در حال افزایش است به نحوی که بیش از ۲۸ درصد از صفحات مربوط به کسب‌وکار هستند.
  • اکنون سهم فروشگاه‌های مجازی که به عرضه مستقیم محصول و خدمت می‌پردازند به ۱۱.۷ درصد رسیده است و در جایگاه دوم، بعد از مسائل مربوط به سبک زندگی قرار گرفته‌اند، و در کنار آن‌ها ۱۷.۷ درصد از صفحات نیز مربوط به کسب‌وکارهای فردی هستند که معمولا بازاریابی خدمات یا محصولات خود را عرضه می‌کنند. از پزشک‌ها و کلینیک‌هایی که در صفحات به تبلیغ و جذب مشتری می‌پردازند تا کسب‌وکارهایی که شاید مجازی باشند اما از اینستاگرام به عنوان رشددهنده کسب‌وکار بهره می‌برند.
  • بررسی ۱۵۰ هزار کانال تلگرامی در خرداد ۹۹ که بیش از ۴۱ میلیون پست منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد که سهم تجارت و بازرگانی ۲۸ درصد از کل پست‌ها بوده است. دسته سرگرمی با سهم ۳۵درصد بالاتر از تجارت و بازرگانی است و حتی اخبار و اطلاع‌رسانی با ۲۱ درصد سهم در رتبه سوم است.
  • در حالی که کانال‌های سرگرمی با کاهش متوسط بازدید روبه‌رو بوده‌اند، تنها کانال‌های مربوط به تجارت و بازرگانی رشد ۴ درصد داشته‌اند. جالب است که در این مدت کلیدواژه بورس، سهام عدالت یا حتی موضوعاتی مانند قرعه‌کشی ایران‌خودرو بر خلاف روند همیشگی که قیمت ارز و دلار صدرنشین کانال‌های تجاری و بازرگانی بوده است؛ جانشین آن‌ها شده‌اند.
  • اکنون در اینستاگرام ۴۰۰ هزار صفحه ایرانی با بیش از ۵هزار دنبال‌کننده وجود دارد که در مجموع ۱۱۵ هزار و ۲۰۰ صفحه از این صفحات مربوط به کسب‌وکارها است. علاوه بر آن نزدیک به ۴۷ هزار فروشگاه روی اینستاگرام فعال است. فروشگاه‌هایی که به فروش کیک، غذای خانگی، صنایع دستی، پوشاک و… می‌پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول