ارسال پوش‌نوتیفیکیشن تبلیغاتی مصداق تبلیغات آزاردهنده است

مجازیستاین سوال مطرح است که بازار چه تبلیغاتی را تخلف به شمار می‌آورد و از چه ابزارهایی برای جلوگیری از این تخلفات بهره می‌گیرد.

علی نوربخش، مدیرارشد عملیات و پشتیبانی بازار:

  • دلیل اصلی برخورد با تخلفات تبلیغاتی تبلیغات آزاردهنده توسط تخلف توسعه‌دهندگان است.
  • توسعه‌دهندگان هنگام ثبت برنامه یا بازی خود در بازار، قوانین انتشار و از جمله سند چارچوب‌های مجاز تبلیغاتی را مطالعه می‌کنند و با امضای آن متعهد به رعایت آن می‌شوند، ارسال پوش‌نوتیفیکیشن تبلیغاتی را جزو مصادیق تبلیغات آزاردهنده می‌داند.
  • روز به روز شیوه‌های تبلیغات در برنامه و بازی موبایلی عوض می‌شود. ما تعریف تبلیغات آزاردهنده را بر مبنای دغدغه‌های مطرح شده از جانب کاربران و حدود عملکرد برنامه به دست می‌آوریم و براساس آن عمل می‌کنیم.
  • تبلیغاتی که داخل برنامه نمایش داده می‌شوند باید به آسانی توسط کاربر قابل رد شدن باشند، و کاربر در قبال رد کردن آن‌ها نباید متوجه ضرر یا فقدان کارکردی از برنامه شود.
  • مواردی چون تبلیغات در پوش نوتیفیکیشن، تبلیغاتی که کاربر را مجبور به کلیک روی تبلیغات یا خریداری کالا می‌کنند و نیز تبلیغات پشت آیکون‌های غیرمرتبط، در دسته تبلیغات آزاردهنده قرار می‌گیرند.
  • استفاده از پوش نوتیفیکیشن برای تبلیغات آزاردهنده است، پوش نوتیفیکیشن، راهی در خارج برنامه برای یک برنامه مشخص است. بازار اعلان‌هایی (Notification) را که با قصد تبلیغات روی دستگاه کاربر ارسال می‌شوند آزاردهنده به شمار می‌آورد چرا که  اعلان‌ها برای اطلاع‌رسانی‌های مرتبط با کارکرد برنامه مانند به‌روزرسانی و امکانات جدید آن استفاده می‌شوند و کاربر به دلیل استفاده از آن برنامه به سازنده برنامه اجازه ارسال آن را داده است.
  • تبلیغات برنامه نباید بدون اطلاع و رضایت کامل کاربر، تغییری خارج از برنامه ایجاد کنند، روی دستگاه کاربر و سیستم عامل آن اثرگذار باشد، یا بر سایر برنامه‌هایی که روی دستگاه کاربر نصب شده است تداخل و تاثیر داشته باشد.

سیاست‌های بازار قبل از تعلیق برنامه از این پلتفرم

  • در مورد واکنش به تخلف و نقض قوانین توسط توسعه دهندگان سطح‌های مختلفی در بازار وجود دارد. نوع واکنش تیم بررسی بازار با توجه به شدت اثر تخلف روی کاربران و نوع تخلف متفاوت است و می‌تواند شامل اخطار، تعلیق، حذف برنامه یا حذف حساب توسعه‌دهنده باشد.
  • در حالت اخطار، به توسعه‌دهنده فقط تذکر داده شود ولی برنامه‌ی او حذف نمی‌شود. سطح بعدی تعلیق است که برنامه برای مدت مشخصی از دسترس کاربران خارج می‌شود. در مورد تخلف‌های سنگین‌تر، قدم بعدی، حذف برنامه و یا حذف اکانت توسعه‌دهنده است.
  • در حذف اکانت توسعه‌دهنده برنامه متخلف و تمامی برنامه‌های دیگر توسعه‌دهنده از بازار حذف و حساب توسعه‌دهنده بسته می‌شود. چنانچه توسعه‌دهنده ضربه‌ای به امنیت و کاربر زده باشد برنامه او در بخش سپر امنیت بازار گذاشته می‌شود و به کاربران هشدار داده می‌شود که آن را از گوشی خود پاک کند.
  • بعد از رفع تعلیق، داده مربوط به برنامه حداکثر ۶ ساعت بعد از انتشار مجدد، وارد موتور جستجوی بازار می‌شود.
  • پس از رفع تعلیق چه اتفاقی برای برنامه میفتد، از آنجایی که اولویت نمایش محتواها در جستجوی بازار براساس بازخورد کاربرها تعیین می‌شود و در دوران تعلیق، بازخوردی برای اپلیکیشن تعلیق شده ثبت نمی‌شود، جایگاه این اپلیکیشن در عبارت و کلمات مختلف تغییر می‌کند.
  • بسته به زمان تعلیق تأثیر تغییر جایگاه ممکن است بیشتر یا کمتر باشد. برای مثال برنامه‌ای که تنها یک روز تعلیق شده باشد نسبت به برنامه‌ای که ۱۰ روز تعلیق شود، کمتر تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت.
  • در نهایت بسته به تعداد جستجوی عبارت یا کلمه مربوطه و بازخوردهای ثبت شده توسط کاربرها، برنامه تا حداکثر ۷ روز به جایگاه اصلی خود باز خواهد گشت.
  • ما رویکردی فعالانه در مورد قوانین توسعه دهندگان و کاربران داریم و براساس شرایط و نوع نیاز کاربر شاید تغییراتی در مورد قوانین بازار بدهیم. مثلا چندی پیش بود که قوانین مربوط به تبلیغات ادموب را تغییر دادیم و این شیوه را برای توسعه‌دهندگان ممکن کردیم.
ارسال پوش‌نوتیفیکشن تبلیغات فیدیبو توسط دیجی‌کالا
امیر پاشا، مدیر مارکتینگ دیجی‌کالا:
  • طبق قانون کافه بازار هیچ اپلیکیشنی در کافه بازار اجازه تبلیغ اپلیکیشن دیگری را به صورت جداگانه ندارد. در حالی که روز گذشته پوش‌ نوتیفیکشنی برای تبلیغ کتاب و دریافت آن از فیدیبو، توسط دیجی‌کالا به کاربران فرستاده شد.
  • از همین رو به مدت ۲۴ ساعت این برنامه از اپ استور کافه پاک شد. در حال حاضر با توقف این پوش نوتیفیکشن دیجی‌کالا دوباره قابل دانلود است
  • یش از این هم آن‌ها در این باره تذکری دریافت کرده بودند و در حال مذاکراتی با کافه هستند تا قوانین برای هولدینگ‌ها و برنامه‌های هم‌خانواده متفاوت با قوانین کلی باشد.
  • آن‌ها در این ۲۴ ساعت نصب ارگانیگ خود را از دست داده‌اند.
/آی تی ایران/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول