بی توجهی به نگهداری رمز و نام کاربری در شبکه شاد دردسرساز شد

مجازیستسرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی:

  • نماینده دبیرستان دخترانه با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدگی به شکوائیه ای با موضوع هک شبکه اجتماعی شاد را داشت.
  • شاکیه در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا استان از ارسال مطالب خارج از شئونات در کانال شبکه شاد خبر داد و تقاضای شناسایی فرد هتاک را داشت.
  • با بررسی های صورت گرفته مشخص شد رمز عبور و نام کاربری یکی از معلمین هدف سوء قرار گرفته و مطالب از طریق نام کاربری ایشان منتشر می شود و با اقدامات فنی و پلیسی مشخص شد خانم معلم رمز عبور خود را در اختیار یکی از شاگردان معتمد خود قرار داده و از طریق نام کاربری وی مطالب خارج از شئوناتی علیه معلمین و یکی از دانش آموزان برتر در دبیرستان مربوطه منتشر شده است.
  • با بهره گیری از توان فنی و پلیسی کارشناسان موفق به شناسایی عامل انتشار مطالب موهوم شده وبا هماهنگی قضایی جهت علت انتشار و نحوه دستیابی به رمز مدیریتی و نام کاربری به پلیس فتا فراخوانده شد .
  • متهم نیز یکی از دانش آموزان مدرسه بود و با سوء استفاده از اعتماد دوستش نسبت به برداشت رمز عبور و نام کاربری اقدام کرده و با افشا شدن هویتش شرمسار از خانم معلم و مدیر و هم کلاسی خود شده بود و تقاضای گذشت از کج رفتاریش را در فضای مجازی داشت که با رأفت خانم مدیر و معلم مورد بخشش قرار گرفت.
  • نکته ظریف پرونده ای که شرح آن داده شد «آمورش استفاده صحیح از بستر فضای سایبری و فرهنگ سازی» با همکاری معلمین فرهیخته و اولیا و مربیان کشور عزیزمان می باشد که با ترویج فرهنگ استفاده صحیح از بستر فضای سایبری یاریگر دانش آموزان و نوجوانان عزیز میهن اسلامی هستند در همین رابطه معلمین گرامی نیز نگهداری از رمز عبور و نام کاربری خود را فراموش نکرده و در این خصوص سهل انگاری ننمایند.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول