نگارش جديد وردپرس براي استاد جليل شهناز

وردپرس فارسيسرويس دهنده ها- نام جلیل شهناز، یکی از بزرگ ترین و سرشناس ترین نوازندگان تار سده ی اخیر ایران، حالا روی نسخه ی فارسی سازی شده ی نرم افزاری ست که شمار زیادی از وبلاگ ها از آن استفاده می کنند.

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از ايستنا، جلیل شهناز، در هشتاد و هفت سالگی، حالا مالک معنوی یک نرم افزار اوپن سورس است که گروه ورد پرس فارسی به افتخار فعالیت های او تقدیمش کرده اند.

جلیل شهناز، در دههٔ ۱۳۶۰ به سرپرستی فرامرز پایور (سنتور) و همراهی محمد موسوی (نی)، علی اصغر بهاری (کمانچه) و محمد اسماعیلی (تنبک) «گروه اساتید» را تشکیل داد و با این گروه، مسافرت‌های متعددی به کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکا داشت و وی همچنین در سال ۱۳۸۳ به عنوان چهره ماندگار برگزیده شد.

واژه آزادی در نرم‌افزارهای آزاد به معنای آزادی در استفاده(به هر منظور)، تغییر و/یا توزیع مجدد نرم‌افزار است. به این معنی که با این نرم افزار ها می توان بدون صرف هیچ هزینه ای، درباره ی آن ها مطالعه کرد، تکثیرشان کرد و یا آن ها را گسترش داد. وردپرس هم یک نرم‌افزارهای آزاد ِ تحت وب است که برای انتشار و مدیریت محتوا استفاده می‌شود. گسترده‌گی افزونه ها، پوسته‌ها، مستندات و پشتیبانی این سیستم مدیریت محتوا در حدی ست که آن را برای مدیریت گونه های متعددی از وبلاگ یا وبگاه سازگار می دانند.

مدیریت پروژه ورد پرس فارسی در اين باره گفت:«نگارش استاد جلیل شهناز، نگارش ۷.۲ وردپرس است که نسبت به‌ نگارش‌ های قبلی با طراحی متفاوتی ارائه شده است. همچنین امکانات بسیاری در جهت راحتی کاربران به‌آن اضافه شده است.»

مدیر این پروژه درباره دليل این كه اين نسخه را به نام یک استاد تار منتشر کرده اند به «پندار» گفت:«چون تیم وردپرس انگلیسی هر نگارش جدید ِ وردپرس را به‌نام یکی از هنرمندان موسیقی جاز منتشر می‌کند٬ تیم وردپرس فارسی هم تصمیم گرفت برای کمک به گسترش موسیقی اصیل ایرانی و پیشبرد فرهنگ ملی٬ این نگارش وردپرس را مزین شده به‌نام یکی از اساتید موسیقی ایرانی منتشر کند که با رای‌گیری درون ِ تیم٬ اعضا برای این نگارش٬ استاد شهناز را انتخاب کردند.»

تیم وردپرس فارسی به‌صورت رسمی کار خود را از فروردین ماه ۱۳۸۶ آغاز کرده و تاکنون اقدام به‌ بومی‌سازی‌ نگارش ‌های مختلف وردپرس کرده است.
انتهاي خبر/.

One comment

  • دم بر وبچه های وردپرس گرم با این فعالیتهاشون من هر سه وبلاگم را ارتقاط دادم ممنون از خبرهاتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول