ناجا:با متخلفان وبلاگ ها به شدت برخورد می کنیم

نیروی انتظامیرسانه وبلاگ- در حالی که کمتر از یک ماه از تصویب لایحه جرائم رایانه‌ای و تشکیل «دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای و اینترنتی در دادستانی تهران» می‌گذرد، پلیس امنیت اخلاقی ناجا دور تازه‌ای از بازداشت‌ها و فیلترینگ سایت‌ها و وبلاگ های «ممنوعه» را آغاز کرده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از شهاب‌نیوز؛ بر اساس اظهارات احمد روزبهانی رئیس پلیس مبارزه با مفاسد اجتماعی ناجا در گفتگو با خبرگزاری ایلنا، برخورد با افرادی که «اقدام به انتشار مضامین بد و ممنوع» می کنند در برنامه جدید ناجا قرار گرفته است و نیروی انتظامی علاوه بر شناسایی‌ها و فیلترینگ‌های اخیر؛ بازداشت‌هایی را نیز صورت داده است.

رئیس پلیس مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی در گفت و گویی کوتاه با روزنامه اعتماد تاکید کرد؛ برخورد با متخلفان اینترنتی در دستور برنامه آینده ناجا قرار دارد و با متخلفان وبلاگ‌ها که اقدام به انتشار مضامین ممنوع می کنند به شدت برخورد قانونی می کنیم.

سردار روزبهانی در عین حال آمار تعداد دستگیر شدگان و نام و تعداد سایت‌های فیلترشده را اعلام نکرد و گفت به دلیل بخشنامه داخلی ناجا از ارائه این اطلاعات معذور است.

همزمان با این مصاحبه؛ سردار احمد روزبهانی در گفت و گویی با خبرگزاری ایلنا نیز با اشاره به فعالیت سایت‌های اینترنتی گوناگون گفت:«سایت‌های ممنوعه شناسایی شدند. کسانی که استفاده غیرمجاز از سایت‌ها می کردند و در حوزه کاری ما هم بودند، شناسایی شدند و دستگیری هم داشته‌ایم و دستگیر شده‌ها نیز به مقامات قضایی معرفی شده‌اند.»

این اظهارات سردار روزبهانی در حالی است که بر اساس مصوبه اخیر مجلس؛ رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا به عنوان یکی از اعضای کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ انتخاب شده است. بر پایه لایحه جرائم رایانه‌ای، سایر اعضای کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ سایت‌های اطلاع رسانی عبارتند از: وزیر یا نماینده وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما و یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس و یک نفر نماینده مجلس به انتخاب کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس.

گفتنی است از سال 1384 موضوع فیلترینگ با شدت بیشتری پیگیری می‌شود و بر اساس آمار رسمی تاکنون حدود پنج میلیون سایت و وبلاگ در ایران فیلتر شده‌اند.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول