کاربردهای وبلاگ

رسانه وبلاگیادداشت: کاربردهای وبلاگ چیست؟

1- بلاگ کردن برای ابراز و تصحیح عقاید و خصوصیات شخصی: این شاید یکی از رایج ترین شکل های استفاده از وبلاگ است ، این وبلاگ ها ، شبیه دفتر خاطرات روزانه یا گزارش روزانه طبیعی است.

2- بلاگ کردن برای ایجاد ارتباط با دیگر بلاگر ها: بعضی از بلاگر ها برای برقراری ارتباط بیشتر با دوستان و آشنایان از وبلاگ استفاده می کنند و این را به بقیه ارتباط های اینترنتی ترجیح می دهند. و علت آن سادگی، آسانی و در دسترس بودن وبلاگ نسبت به بقیه راههای ارتباطی اینترنتی است.

3- بلاگ کردن برای تعامل اجتماعی: ممکن است شما در وبلاگ بتوانید افراد مختلفی را پیدا کنید که به موضوعاتی که شما مطرح می کنید علاقه مند باشند و بتوانید با هم تعامل اجتماعی بر قرار کنید.

4- بلاگ کردن به منظور تحصیل: در بعضی از کلاس ها استادان و دانشجویان در حلقه ای مجازی شرکت می کنند و بسیاری از مطالب به صورت آنلاین تدریس می شود.

5- بلاگ کردن برای جستجوی کار: بعضی از جستجو کنندگان کار ، توانایی های خود را در فضای وب نمایش می دهند تا کارفرمایان این توانایی را ببینند و جذب بازار کار شوند.

6- وبلاگ برای ثبت وقایع یک مسافرت: در این نوع وبلاگ ها، مطالب کارکرد سیاحت نامه را پیدا می کند و به دلیل امکان گذاشتن عکس، معمولا این نوع وبلاگ ها طرفداران زیادی دارد.

7- وبلاگ برای تجارت: تبلیغات با کمترین هزینه می تواند در وبلاگ درج شود و اگر از اینترنت پر سرعت استفاده شود امکان پخش آگهی بازرگانی صوتی و تصویری هم وجود دارد و در این صورت بازدید کنندگان می توانند این مجموعه را ببینند و نظر دهند. درج تبلیغ در وبلاگ، کمپانی خودروی فورد را از ورشکستگی نجات داد. با این کار علاوه بر تبلیغ محصولات فورد، نظر های مشتریان برای بهبود محصولات فورد، صاحبان آن را برای اصلاح و عرضه بهتر محصولات یاری کرد و در نهایت برای فروش بیشتر ، نظر مشتریان تامین شد.

8- وبلاگ برای امور سیاسی: بلاگر ها از وبلاگ برای تبلیغات سیاسی هم استفاده می کنند. روموهیون رئیس جمهور کره جنوبی نخستین رئیس جمهور دارای وبلاگ است.

9- بلاگ برای اطلاع: آگاهی و اعلامیه های دولتی مانند وبلاگ سازمان های دولتی، به عنوان رسانه دولتی عمل می کند.

10- بلاگ کردن برای سود و منفعت: منافع بلاگر در کلیک بیشتر، بازدید بیشتر و اظهار نظر بیشتر و متنوع است. بعضی روزنامه های بزرگ به خواننده های خود وبلاگ می دهند و سپس از نوشته های آنان برای رسانه های چاپی خود استفاده می کنند. اولین عکس هایی که از سونامی پخش شد، با موبایل یک جهانگرد گرفته شده و در وبلاگ او منتشر شده بود. در اینجا خوانندگان به مثابه فکر سازان هستند و جالب است که در روزنامه ویسکانسین ژورنال آمریکا هر روز در فاصله ساعت 11 تا 16 چند هزار نفر، از طریق اینترنت، به جمع کارکنان نشریه می پیوندند تا تیتر اول را تعیین کنند و روزنامه ها، دردسرهای مشارکت آنلاین مخاطبان را به خاطر منافع این کار تحمل می کنند.

منابع:
روزنامه ها و وبلاگ/ یونس شکرخواه / همشهری آنلاین
دنیای مجازی وبلاگ / همشهری آنلاین

گردآوری: طاهره بخشی، وبلاگ نیوز

۲ comments

  • رحمان نظري

    چرا با مديران سرويس هاي وبلاگ نويسي مصاحبه اختصاصي انجام نمي دهيد ؟
    مثل ميهن بلاگ ، آفتاب لاگ ، بلاگفا ، قدس بلاگ ، پارسي بلاگ و سرويس هاي معتبر و توانا
    ======================
    پاسخ وبلاگ نیوز:
    در برنامه هایمان هست. اما کمی از نظر نیرو در مضیغه هستیم. اگر می توانید کمکمان کنید بسم الله.

  • Moon

    در چه زمینه ای به کمک نیاز دارید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول