خلوت‌تر شدن عرصه وبلاگ‌نويسي، اطمينان به مطالب آن را افزايش داده است

رسانه وبلاگ5رسانه وبلاگ- به اعتقاد يك كارشناس فناوري اطلاعات، در حال حاضر عرصه‌ وبلاگ‌نويسي خلوت‌تر شده و اين خلوت‌تر شدن به اطمينان بيشتر به مطالب آن كمك كرده است. از اين رو كساني در اين فضا فعاليت مي‌كنند كه داراي تخصص بيشتري هستند و در نهايت ابزار وبلاگ براي انتشار عقايد و اخبار مي‌ماند، نه صرفا هيجان آن.

به گزارش «وبلاگ نیوز» رضا نجفي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره ميزان بازتاب، تاثيرات و صحت و سقم مطالب وبلاگ‌ها، اظهار كرد: هر تكنولوژي جديدي كه در جامعه، چه در زمينه اينترنت و چه در زمينه مخابرات وارد مي‌شود، ابتدا با يك هيجان عمومي‌ روبرو مي‌شود. هيجان اوليه نسبت به تكنولوژي‌ها به خاطر كاربرد خود سيستم يا تكنولوژي نيست، بلكه صرفا به دليل آن است كه افراد مي‌خواهند آن را تجربه كنند.

وي خاطرنشان كرد: اقبال و استقبال اوليه از وبلاگ‌نويسي در بدو ورود خود به ايران به همان هيجانات عمومي‌ برمي‌گردد كه افراد به ويژه جوانان مي‌خواهند آن را براي يك بار تجربه كنند، اما اين هيجان به مرور زمان شروع به تثبيت شدن مي‌كند و كساني در اين وادي باقي مي‌مانند كه خود تكنولوژي براي آن‌ها كاربرد داشته باشد و بتوانند از آن استفاده كنند.

نجفي با بيان اينكه وبلاگ‌ها را مي‌توان به دو بخش عمده تقسيم كرد، گفت: در گذشته برخي صرفا از وبلاگ به عنوان يك ابزار تخصصي و عده‌اي به صورت تفريحي و بخش كوچكي نيز به عنوان يك ابزار تجاري از آن استفاده مي‌كردند. اما در حال حاضر گروهي از وبلاگ به صورت تخصصي و عده‌اي نيز براي امور تجاري استفاده مي‌كنند.

وي همچنين گفت: عده‌ي زيادي در حال حاضر به تبليغات اينترنتي روي آورده‌اند، به صورتي كه با راه‌اندازي يك سايت تفريحي به واسطه تبليغات از وبلاگ خود كسب در آمد مي‌كند.

نجفي با اشاره به وبلاگ‌هايي كه تخصصي‌تر و كاربردي‌تر شده‌اند، تصريح كرد: تا چندسال گذشته وبلاگ‌نويسان تجربه‌ي چنداني از اين فضا نداشتند و بيشتر ناشي و آماتور بودند.

وي افزود: نسبت به چند سال گذشته، بر روي اينترنت نظارت بيشتري وجود دارد، به صورتي كه نهادهاي نظارتي و قوانين اينترنتي تصويب شده‌اند و به نوعي سر و سامان در عرصه وبلاگ‌نويسي بيشتر شده است. بنابراين وبلاگ‌نويسان مطالب را به ويژه در حوزه‌هاي خاص با دقت بيشتري منتشر مي‌كنند.

نجفي با بيان اينكه صحت و سقم مطالب وبلاگ‌ها نسبت به گذشته بيشتر شده است، گفت: وبلاگ‌نويسان احساس مي‌كنند نظارت بيشتري بر مطالب آن‌ها وجود دارد و از آن سو به دليل تجربه بيشتر، مي‌دانند به چه منبعي اعتماد و از كدام منابع استفاده كنند. البته اين مساله به آن معنا نيست كه مي‌توان به مطالب وبلاگ‌ها به طور صد درصد اعتماد كرد، اما بدون شك ضريب اطمينان نسبت به گذشته افزايش يافته است.

اين كارشناس فناوري اطلاعات تصريح كرد: وبلاگ‌نويسان نسبت به گذشته متخصص‌تر و با تجربه‌تر شده‌اند. از سويي ديگر نظارت دستگاه‌هاي قضايي و امنيتي در حوزه اينترنت بيشتر شده است. عده‌اي هم كه داراي شور و هيجان اوليه بوده‌اند، از رده خارج و استقبال و هيجان آن‌ها به سمت شبكه‌هاي اجتماعي، فيس بوك و توييتر متمركز شده است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول