چرا باید رسانه های اجتماعی فیلتر باشند؟

اولین همایش راوبط عمومی2.0همایش ها- نخستین همایش بین‌المللی روابط عمومی2 روز جمعه گذشته با حضور استادان، دانشجویان و مسوولان حوزه ارتباطات و روابط عمومی کشور در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از وبنا، تقریبا تمامی سخنرانان با توجه به ارتباط روابط عمومی۲ با رسانه‌های اجتماعی و وب ۲ به طرح نمونه‌هایی در این رابطه پرداختند.

تبدیل تهدید به فرصت!
سوال بزرگ اکثر سخنرانان همایش روابط عمومی 2 این بود که چرا رسانه‌های اجتماعی که به‌عنوان عامل تحولات عصر جدید مطرح می‌شوند، فیلتر هستند و چرا به جای استفاده از فرصت‌های رسانه‌های اجتماعی، همچون مانیتورینگ فضا و نیاز جامعه آنها را فیلتر می‌کنیم؟

دکتر داود زارعیان، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران و دبیر علمی این همایش در پاسخ به سوال یکی از حاضران در خصوص فیلتر بودن رسانه‌های اجتماعی گفت: فیلترینگ در همه جای دنیا وجود دارد، اما نکته این است که مخابرات در زمینه فیلترکردن وب‌سایت‌ها تصمیم نمی‌گیرد بلکه کمیته ویژه فیلترینگ کشور زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند و وزارت ارتباطات تنها اجرا کننده تصمیمات است.

از جمله پیشنهاداتی که حاضران این همایش مطرح کردند، تصویب و ارایه قطعه نامه پایانی جهت کاربردی شدن مباحث این همایش در سازمان‌ها بود.

وب 2، عامل تحولات روابط عمومی
دکتر علي‌اکبر جلالي، دانشيار دانشکده مهندسي برق، دانشگاه علم و صنعت ايران نیز در این همایش گفت: روابط عمومي عصر نوين، بر مبناي اصول جامعه اطلاعاتي، تاكيد بر دو عنصر مهم اطلاعات و ارتباطات دارد. توليد، توزيع و استفاده از اطلاعات از يكسو و ارتقای دانش نظري روابط عمومي، تسلط بر ارتباطات اجتماعي و استفاده مناسب از رسانه‌هاي نوين در جهت شكل‌دهي به افكار عمومي از سويي ديگر نيازهاي عصر حاضر در روند سير تكاملي روابط عمومي هزاره سوم است.

وی اظهار داشت: وب 2 و ابزارهاي موجود در آن شرايطي را براي روابط عمومي‌ها فراهم كرده‌اند تا كارگزاران روابط‌عمومي بتوانند با استفاده از آنها بر هر دو عنصر اطلاعات و ارتباطات در جهت انجام ماموريت‌هاي مشخص خود در يك سيستم روابط عمومي مسلط شوند.

دانشيار دانشکده مهندسي برق، دانشگاه علم و صنعت ايران افزود: روابط عمومي 2 تنها در ارايه خدمات بهتر و سريع‌تر به مخاطب خلاصه نمي‌شود، بلکه شرايطي را فراهم مي‌کند تا مخاطب بتواند نظرات خود را ساده‌تر و بدون گذراندن محدوديت‌ها و سدهاي مستحكم به سمع و نظر مديريت سازمان برساند.

گفتنی است نخستین همایش بین‌المللی روابط عمومی2 به همت موسسه كارگزار روابط عمومي و دبيرخانه دايمي کنفرانس بين‌المللي روابط عمومي ايران برگزار شد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول