درج فهرست پيشنهادي سايت‌هاي معتبر در صفحه جديد فيلترينگ

رسانه وبلاگ- دبير كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه گفت: تمامي سايت‌هايي كه در سامانه وزارت ارشاد ثبت شدند به ترتيب اولويت در صفحه فيلترينگ جديد قرار خواهند گرفت تا به اين ترتيب سايت‌هاي ثبت شده و داراي فعاليت مثبت از امتياز ويژه‌اي برخوردار شوند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» عبدالصمد خرم‌آبادي در گفت‌وگو با فارس، در خصوص صفحه جديد فيلترينگ گفت: نظر كارگروه اين است كه نهايتاً اين نرم‌افزار هوشمند شود و متناسب با موضوع سايت فيلتر شده، سايتي به كاربر معرفي شود.

دبير كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه در خصوص اينكه آيا درخواستي براي قرار دادن لينك يا استفاده تجاري از اين صفحه به كارگروه ارائه شده گفت: تقاضاهايي در اين زمينه بوده اما قصد ما اين نيست كه با اين صفحه كار تجاري انجام دهيم.

مشاور قضائي دادستان كل كشور در اين خصوص كه سايت‌هاي پيشنهاد شده براساس چه معياري در صفحه فيلترينگ مرتب شده‌اند، گفت: مسير قرارگرفتن سايت‌ها بنابر معياري است كه اداره كل رسانه‌هاي وزارت ارشاد براي ارزيابي سايت‌هاي الكترونيكي دارند.

وي ادامه داد: معيارهاي اين اداره كل مورد تاييد كارگروه است و سعي شده اين رده‌بندي مورد استفاده قرار گيرد. مگر اينكه اعضاي كارگروه نسبت به مورد خاصي اعتراض داشته باشند. اما الزامي براي كارگروه در تطابق اولويت‌بندي سايت‌هاي پيشنهاد شده براساس معيارهاي اداره كل رسانه‌هاي ديجيتال وزارت ارشاد نيست.

مشاور قضايي دادستان كل كشور افزود: در حال حاضر حدود 90 سايت در صفحه فيلترينگ لينك داده شده است كه البته تظميني براي اينكه سايت‌هايي كه فعلاً در صفحه لينك داده شده‌اند براي هميشه در صفحه بمانند، وجود ندارد.

دبير كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه با بيان اينكه به 90 سايت فعلي اكتفا نمي‌كنيم گفت: قرار است ترتيبي دهيم تا تمامي سايت‌هايي كه در سامانه ثبت سايت‌هاي وزارت ارشاد ثبت شده‌اند به ترتيب اولويت در اين صفحه و صفحات ادامه در دسترس كاربران قرار گيرد.

وي تأكيد كرد: به اين ترتيب سايت‌هايي كه به ثبت مي‌رسند و فعاليت مثبت دارند از امتيازي برخوردار شوند.

دبير كار گروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه افزود: ممكن است در آينده تمامي سايت‌ها از صفحه اول برداشته شود و تنها موضوعات در صفحه اول فيلترينگ قرار بگيرند و هر موضوعي به صفحه‌اي كه سايت‌هاي متناسب و هم موضوع لينك داده شود.

وي در خصوص اينكه چرا در حال حاضر كارگروه تعيين مصاديق، وب سايت ندارد گفت: كارهايي ثبت انجام شده اما فعلاً از سايت دادستاني استفاده مي‌شود و در آينده سايتي به نام كارگروه دات آي آر ايجاد خواهد شد.

خرم‌آبادي در خصوص اينكه آيا كارگروه بازخوردهاي صفحه جديد فيلترينگ را دريافت كرده و احتمالاً‌ تغييري در اثر اين بازخوردها در صفحه ايجاد خواهد شد گفت: يك هيئت كارشناسي به طور مرتب روي اين مسئله در حال كار است و نظرات شهروندان را از طريق صفحه فيلترينگ دريافت و كارگروه از اين نظرات استفاده مي‌كند.

وي ادامه داد: ممكن است حتي چندين بار در اين صفحه تغييري ايجاد شود زيرا هدف ما ارائه خدمات مناسب، اطلاع‌رساني به مردمي است كه به دنبال اطلاعات هستند.

وي تاكيد كرد: هدف ما محدود كردن نيست بلكه تنها به شيوه علمي با معاندان نظام مقابله خواهيم كرد.

لازم به ذکر است چهره صفحه فيلترينگ اينترنت كاربران در مواجه با سايت‌هاي محدود‌شده، در تعطيلات سال نو تغيير كرد و به جاي آن صفحه‌اي با تعدادي لينك اطلاع‌رساني جايگزين شد.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول