30 اردیبهشت ماه؛ روز تحریم فیس بوک

در پی آغاز حرکت ضد انسانی تعدادی از کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک برای به اشتراک گذاشتن و طراحی تصاویر نامناسب از پیامبر گرامی اسلام(ص)، مسلمانان امروز پنج شنبه 30 اردیبهشت ماه را روز تحریم فیس بوک اعلام کردند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» به تازگی تعدادی از کاربران “فیس بوک” با ایجاد صفحه ای، دوستان خود را به کشیدن کاریکاتورهای موهن پیامبر گرامی اسلام(ص) در روز 20 می (30 اردیبهشت ماه) ترغیب کرده اند که این موضوع با اعتراض گسترده کاربران مسلمان این شبکه اجتماعی رو به رو شده است.

این افراد دلیل این کار خود را واکنش وبلاگ نویسان مسلمان امریکایی به اپیزود ۲۰۱  مجموعه کمدی south park دانسته اند که در آن کاریکاتوریست در اقدامی توهین آمیز رسول خدا(ص) را در لباس نامناسب در حال نماز کشیده است.

بهانه این توهین کنندگان به مقدسات اسلام، دفاع از آزادی بیان و کارتونیست این مجموعه موهن کمدی عنوان شده است.

همچنین سایت دوستداران سامی یوسف با ارسال نوشته ای، از همراهی “سامی یوسف” با این حرکت خبر دادند.

این خواننده مسلمان ضمن ابراز انزجار از این حرکت موهن، از کاربران فیس بوک خواسته است تا نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

“سامی یوسف” در صفحه فیس بوک خود در این باره نوشته است:

اگر ما می خواهیم عشق واحترام خود را به پیامبر محبوبمان (ص) نشان دهیم باید این صفحه بد را به اطلاع همگان برسانیم. من معمولاسعی می کنم ازاین خرده ابتکارات نفرت انگیز خودداری کنم. چون باعث تعمیم  نفرت می شود. ولی کسی که این کار را کرده است بی انصاف بوده است. از تمام دوستانی که رسول خدا را دوست دارند خواهش می کنم که این صفحه که باعث نفرت و تفرقه می شود را در فیس بوک به عنوان صفحه زشت وتوهین امیز گزارش کنند. چنین صفحاتی تلاش برای دفاع از آزادی بیان نیست بلکه باعث انتشار اسلام هراسی می شود. نخواهیم گذاشت آن ها موفق شوند.
با عشق واحترام سامی یوسف

لازم به ذکر است مسئولین شبکه اجتماعی فیس بوک در ماه های اخیر بارها حقوق کاربران خود را در برهه های مختلف نقض کرده و نسبت به توهین های مختلف و سرقت اطلاعات بی توجه بوده است.
انتهای خبر/.

۲ comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول