سرگذشت «سومین جشنواره وب ایران» به کجا رسیده است!؟

سرگذشت معرفی برترین های سومین جشنواره وب سایت ایرانی تحت عنوان «جشنواره وب ایران» به کجا رسیده است؟

به گزارش «وبلاگ نیوز» جشنواره وب ایران که قرار بود اعلام نهایی وب سایت های برتر را تا پایان اردیبهشت 89 اعلام کند، اعلام نتایج را به دلیل مشکلاتی به پایان خرداد ماه سال جاری موکول کرد.

در این خصوص به مطلبی که در وبلاگ “یادگاری‌ها” درج شده است، دقت کنید:

یادمه چند ماه پیش بود که در جشنوارۀ وب ایران که به نظر جشنوارۀ بزرگی هم میومد، ثبت نام کردم و نام دو تا از وبلاگ هایم رو در لیست کاندیداها قرار دادم. توی سایت این جشنواره درج شده بود که برنده های مرحلۀ اول جشنواره در پایان اسفند ماه ۸۸ معرفی خواهند شد. گذشت و گذشت تا اینکه سال جدید هم از راه رسید و هنوز هم می تونستیم این پیام رو روی سایت ببینیم! چند روز بعد در کمال تعجب دیدم که سایت جشنواره هک شده و دیگه پیش خودم تقریبا قید جشنواره رو زدم اما دوباره اوایل اردیبهشت تصمیم گرفتم که یه سری به سایت بزنم…خب دیدم که دیگه از یه سایت هک شده خبری نیست و مثل اینکه سایت دوران “از هک بیرون اومدگی” رو به سر می بره؛ پیش خودم خوشحال شدم و فکر کردم که دیگه حتما تا چند روز دیگه برنده ها اعلام میشن…اما امروز که دوباره رفتم توی سایت جشنواره دیدم نه خیر، این جشنواره هنوز هم در اغما به سر می بره…من که بعید می دونم مسئولان سایت حتی متوجه هک موقت اون هم شده باشن…!

اما دبیرخانه جشنواره وب ایران در روز 10 خرداد با درج اطلاعیه ای، دلایل عدم اعلام برگزیدگان در زمان مقرر را اینگونه بیان می کند:

با توجه به تعداد سایت های ثبت شده برای شرکت در سومین جشنواره وب سایت های ایران، زمان اعلام اسامی کاندیداها به تاخیر افتاده است. در ابتدا قرار بود برترین ها در پایان اردیبهشت ماه سال جاری معرفی شوند که متاسفانه امکان داوری و معرفی سایت ها در تاریخ از پیش اعلام شده فراهم نشد. اسامی سایت های برتر در سومین جشنواره وب سایت های ایران در پایان خرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد و مراسم اهدای تندیس برترین ها نیز به احتمال زیاد در تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

همچنین، خواندن قسمت دیگری از دلایل مدیر برگزاری این جشنواره در وبلاگ شخصی اش، خالی از لطف نیست.

شایان شلیله در آخرین پست وبلاگ شخصی اش، با اشاره به درگیری های ذهنی خود، بعد از عید نوروز، اینچنین می نویسد:

متاسفانه به دلیل کندی سرعت اینترنت که تقریبا 4 هفته ادامه داشت. ما نتونستیم سایت ها رو در زمان خودش دسته بندی کنیم. برای همین اعلام اسامی برنده ها که قرار بود در آخر ماه گذشته (اردیبهشت) باشه به تاخیر افتاد.

این اطمینان رو باید به تمام دوستانی که در این چند روز تماس گرفتن، ایمیل زدن و یا اس ام اس دادن بدم که سومین جشنواره وب سایت های ایران به هیچ وجه کنسل نشده و الان من و آیدین به طور شبانه روزی داریم سایت هایی که ثبت نام کردن رو دسته بندی نهایی می کنیم تا لیست کامل برای داوری در اختیار داوران قرار بگیره. البته هزار تا سایت هست و ما هم دو نفر هستیم. خیلی کار سختی هستش.

این بود همه جزئیاتی از یک جشنواره اینترنتی که امیدواریم به خوبی و خوشی به اتمام برسد. اما با این تفاسیر، این سوال پیش می آید که، جشنواره وب ایران، چندمین جشنواره ای است که برندگان خود را با تأخیر اعلام کرده است؟ گرچه شاید این جشنواره به سبب دولتی نبودن، از خیلی از قواعد مرسوم مسثنا باشد.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول